Nie jest znana wartość transakcji, firma na razie nie udziela informacji na ten temat. Będzie to drugi zakład Track Tecu w Niemczech. Zakup obejmie wszystkie aktywa związane z dotychczasowym zakładem produkcyjnym, położonym w regionie Saksonia-Anhalt. Firma ma już zakłady w miejscowości Leuna, na rynku niemieckim działa pod nazwą Track Tec GmbH.

Track Tec poinformował w oficjalnym komunikacie, że integracja zakładu w Coswig z pozostałymi zakładami grupy jest dopełnieniem potencjału produkcyjnego. Nowy zakup ułatwi też poszerzenie obszaru dystrybucji elementów nawierzchni torowej. Osoby zatrudnione w zakładzie zachowają swoje miejsca pracy.

– Wykorzystanie możliwości technicznych zakładu w Coswig, wspartych o zaangażowanie wysoko wykwalifikowanej kadry, pozwoli nam w sposób jeszcze bardziej wszechstronny spełniać wymagania odbiorców naszych rozjazdów, z logistyką i ich zabudową włącznie – wyjaśnił Jarosław Pawluk, prezes grupy Track Tec S.A. Nowy zakład umożliwi spółce produkcję sprężyn mocujących i zdaniem zarządu, będzie ważnym krokiem w kierunku wytwarzania kompletnych mocowań szynowych.

Firma chce zintegrować fabrykę w Coswig z całą Grupą, wraz z jej know how oraz nowoczesnymi urządzeniami produkcyjnymi. Zakład ten będzie siódmym zakładem produkcyjnym Grupy Track Tec, wraz z pięcioma polskimi, które produkują rozjazdy, podkłady i elementy betonowe oraz podkłady drewniane, jak również jednym niemieckim w Leuna, wytwarzającym rozjazdy.

Reklama

>>> Czytaj też: Kolejowa rewolucja. Przewoźnik wreszcie zapłaci nam za opóźnienie pociągu

To nie pierwszy ruch za granicę polskiego producenta. Spółka ma klientów w Polsce, działa też na rynku skandynawskim, ostatnio poinformowała o sprzedaży drewnianych podkładów kolejowych do Ystad i Piteå, portowych miejscowości w Szwecji, prowadzi też przedstawicielstwo handlowe na Łotwie.

Trac Tec produkuje podkłady kolejowye i tramwajowe, szyny i płyty pod przejazdy kolejowe, czy elementy peronów, kanałów wodnych i kablowych. Według informacji firmy, z zakładów grupy pochodzi połowa podkładów kolejowych i co drugi rozjazd zabudowywany obecnie na polskiej sieci kolejowej.

>>> Czytaj też: General Electric zainwestuje w Bielsku-Białej. "Inteligentna" fabryka zapewni 1,2 tys. miejsc pracy