"Jeśli nie będzie nadzwyczajnych zdarzeń, powodzi połowy Polski czy wojny, jestem przekonany, że naszą prognozę sprzedaży wykonamy. Natomiast jeśli chodzi o otwarcia Sphinx, to w I połowie 2014 r. powinna ruszyć restauracja w Błękitnym Wieżowcu w Warszawie, na Rynku w Krakowie, dworcu we Wrocławiu oraz w centrum handlowym w Poznaniu i w Kołobrzegu" - powiedział Cacek podczas konferencji prasowej.

Prezes dodał, że w dalszych planach otwarcia w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach Warszawy, np. na Saskiej Kępie. Natomiast z pozostałych marek jeszcze w tym roku wystartują trzy nowe punkty w Wilanowie czy na Puławskiej w Warszawie.

>>> Czytaj też: Sfinks Polska: Zysk netto wyniósł 0,18 mln zł w II kw. 2014 r.

"Ważnym krokiem będzie także zmiany menu, dostosowanie go do potrzeb klientów. Na pewno pojawi się więcej dań premium, dla bardziej wymagających gości" - podsumował Cacek.

Reklama

Strategia Sfinks Polska do 2020 r. zakłada zwiększenie sieci lokali o ok. 70 w dużych miastach, a także w kolejnych w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Rozwój finansowany będzie środkami własnymi pozyskanymi dzięki działaniom restrukturyzacyjnym, możliwa jest także emisja akcji i obligacji. W efekcie przychody spółki mają wzrosnąć do 314,3 mln zł w 2020 r. ze 164,3 mln zł prognozowanych na br., a zysk netto - odpowiednio do 30,2 mln zł z 13,8 mln zł.

Sfinks Polska to firma restauracyjna z sektora casual dining, która zarządza sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Wszystkie sieci działają w modelu franczyzowym. Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.