Zysk operacyjny wyniósł 0,12 mln zł wobec 0,76 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 61,48 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 66,23 mln zł rok wcześniej.

"W pierwszym kwartale 2016 Grupa zanotowała 61,5 mln zł przychodów, przy czym przychody nieuwzględniające sprzedaży komponentów, wyniosły 57,3 mln zł, co stanowi niewielki spadek w ujęciu rok do roku. Głównych przyczyn takiej dynamiki sprzedaży upatrujemy w czynnikach zewnętrznych, w tym w niższej z uwagi na termin Świąt Wielkanocnych liczbie dni handlowych w marcu 2016. Na poziomie EBITDA i netto pierwszy kwartał zakończyliśmy na porównywanym poziomie r/r" - czytamy w komentarzu zarządu do wyników.

Skonsolidowana marża brutto wzrosła w omawianym okresie o 4 pkt proc. r/r do 49,4% (po korekcie o sprzedaż komponentów), podała także spółka.

Gino Rossi tłumaczy, że w minionym kwartale Grupa nie zwiększała w sposób znaczący nowej powierzchni, gdyż zgodnie z przyjętą strategią koncentracji na wzroście marż do nowych otwarć podchodzi "niezmiernie selektywnie"

"Spodziewamy się, że w tym roku powierzchnia handlowa wzrośnie nie więcej, niż o kilka procent. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami większy nacisk kładziemy natomiast na rozwój e-commerce - wkrótce ruszą nasze sklepy internetowe na rynkach ościennych: w Czechach i na Słowacji, a następnie w krajach nadbałtyckich. Rozwijamy również kanał B2B" - zapowiedział też zarząd.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2016 r. wyniosła 0,06 mln zł wobec 1,7 mln zł straty rok wcześniej.

Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.

(ISBnews)