Jak podkreśliła Poczta Polska w komunikacie, nowoczesna flota to element realizacji strategii spółki, która zakłada rozwój w najbardziej perspektywicznych sektorach KEP.
Podała, że wymiana floty jest jednym z elementów szeregu zmian pocztowej logistyki, których celem jest poprawa efektywności i jakości świadczonych usług.
"Chcemy być coraz bardziej konkurencyjni w zakresie obsługi logistycznej realizowanej zarówno dla klienta indywidualnego, jak i naszych partnerów biznesowych" - powiedział, cytowany w komunikacie prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.
Jak zaznaczył, jednym z kluczowych wymogów dla realizacji tego celu, jest przeprowadzanie inwestycji w najnowocześniejszą flotę dedykowaną obsłudze przewozów ładunkowych rosnącego wolumenu przesyłek.
Spółka podała, że nowe auta zapewnią efektywny i bardziej ekologiczny transport przesyłek kurierskich, obsługę klientów biznesowych, głównie e-sklepów, a także połączenia logistyczne pomiędzy sortowniami oraz z placówkami pocztowymi.
Podała, że umowy z dostawcami leasingowanych samochodów dostawczych są wynikiem przeprowadzonego przez Pocztę Polską postępowania przetargowego. Zostały zawarte z ING Lease oraz z PKO Leasing.
Zamówienie przebiegało w dwóch etapach – pierwszy transport części nowej floty w ilości 452 aut dotarł w 2020 roku. Kolejny, obejmujący ponad 600 samochodów dostawczych – został realizowany obecnie - czytamy.
Spółka podała, że najwięcej nowych aut trafiło do województwa wielkopolskiego. Poczta Polska użytkuje obecnie w sumie ponad 5000 samochodów dostawczych różnego typu, w tym 20 aut elektrycznych. Dysponuje siecią 7,6 tys. placówek pocztowych, przewozi rocznie ok. 1,4 mld przesyłek. (PAP)
autorka: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ drag/