Oferta publiczna obejmować będzie przede wszystkim akcje nowej emisji, skierowane do inwestorów instytucjonalnych oraz indywidualnych. Po przeprowadzeniu IPO w rękach giełdowych inwestorów może znaleźć się do 27% akcji spółki, podała spółka.

Grupa Dr Irena Eris, której 71% akcji w kapitale zakładowym należy do Fundacji Rodzinnej Irena Eris, przeznaczy pozyskane środki na realizację strategii, która zakłada m.in. zwiększenie skali działalności w segmencie kosmetycznym poprzez przejęcia producentów lub marek w kraju i za granicą oraz rozszerzenie działalności eksportowej, podano.

Firma z 40-letnią tradycją

Reklama

"Firma Dr Irena Eris powstała 40 lat temu. Jej założycielami byli moi rodzice, którzy jej rozwojowi poświęcili całe swoje zawodowe życie. Choć firma zaczynała od produkcji jednego kremu do twarzy, z czasem stała się wiodącym polskim producentem kosmetyków, a marka Dr Irena Eris zyskała miano jednej z najcenniejszych rodzimych marek pielęgnacyjno-urodowych. Dzisiaj produkty naszej firmy są dostępne w ponad 70 krajach świata, a my zatrudniamy ponad 900 osób. Inwestujemy w zaawansowane badania naukowe, nowoczesną produkcję i wielokanałową sprzedaż. Mamy własne patenty. Dzięki marce Dr Irena Eris, jesteśmy w Polsce liderem kosmetyków premium, a dzięki Pharmaceris i Emotopic, także segmentu dermokosmetyków" - powiedział prezes Dr Irena Eris Paweł Orfinger, cytowany w komunikacie.

Plany rozwoju

"Pomimo naszej ugruntowanej już pozycji, mamy także dalsze ambitne plany rozwoju. Chcemy zwiększać skalę działalności m.in. poprzez przejęcia firm z sektora kosmetycznego w Polsce lub za granicą. Naszą ekspansję planujemy realizować z wykorzystaniem środków z emisji akcji. Oczywiście wciąż bacznie obserwujemy rynek kapitałowy, rozważając w najbliższym czasie przeprowadzenie oferty publicznej i debiut giełdowy" - dodał.

Wskazał, że kluczowe dla spółki - w ciągu najbliższych dwóch lat - będzie dalsze zwiększanie skali działalności i rozwój segmentu kosmetycznego poprzez przejęcia w Polsce lub za granicą.

"Interesuje nas tutaj szczególnie Europa Centralna. Chcemy także dalej umacniać eksport skupiając się m.in. na USA, Włoszech i Kanadzie. Będziemy również rozwijać efektywność w ramach tego segmentu m.in. poprzez automatyzację procesów i rozwój własnych kanałów e-commerce. Skupimy się także na dalszej integracji operacyjnej z Sulphur, producenta leków OTC oraz kosmetyków uzdrowiskowych z Buska-Zdrój, przejętego w grudniu 2022 r" - powiedział prezes.

Segment hotelarski

Grupa Dr Irena Eris w strategii krótkoterminowej zakłada też dalszy rozwój segmentu hotelarskiego premium m.in. poprzez: rozbudowę hotelu SPA Dr Irena Eris Polanica-Zdrój, rozwój własnego kanału sprzedaży online oraz zapewnienie równomiernego obłożenia hoteli poprzez bilansowanie ofert pod względem pobytów weekendowych oraz w dni powszednie, podano.

Długoterminowa strategia zakłada natomiast dalszy rozwój w obu segmentach działalności. W ramach segmentu kosmetycznego możliwe są dalsze akwizycje wysokomarżowych spółek lub marek kosmetycznych poza Polską, w szczególności na kluczowych rynkach międzynarodowych (EU, USA i MENA). Natomiast w obszarze segmentu hotelarskiego premium, Spółka planuje budowę luksusowego hotelu SPA pod marką Dr Irena Eris w Świnoujściu oraz kolejnych obiektów - w Polsce oraz za granicą (w tym w Czechach, Słowacji, Chorwacji oraz krajach bałtyckich), podano.

Segment kosmetyczny wciąż kluczowy

Spółka zaznaczyła, że kluczowym segmentem działalności biznesowej Grupy jest segment kosmetyczny, który na koniec 2022 r. odpowiadał za 78% łącznych przychodów. Firma jest właścicielem marek: Dr Irena Eris, Pharmaceris, Emotopic, Lirene i Under Twenty. W 2022 r. spółka przejęła rodzinną firmę Sulphur z Buska-Zdrój (leki bez recepty oraz kosmetyki uzdrowiskowe wytwarzane z naturalnych kopalin leczniczych: wód siarczkowych oraz borowin). W skład segmentu kosmetycznego wchodzi też działalność Kosmetycznych Instytutów Dr Irena Eris oraz Dr Irena Eris Beauty Partner. Obecnie Grupa posiada łącznie 27 salonów, prowadzonych głównie w modelu franczyzowym (5 salonów własnych, 3 salony w hotelach SPA Dr Irena Eris, 12 instytutów miejskich oraz 7 rozwijanych w koncepcie Dr Irena Eris Beauty Partner w cztero- i pięciogwiazdkowych hotelach). Drugi segment działalności biznesowej Grupy, który na koniec 2022 r. odpowiadał za 22% łącznych przychodów, stanowią usługi hotelarskie premium. Spółka ma też Centrum Naukowo-Badawcze Dr Irena Eris.

Ważnym elementem działalności firmy jest eksport, który w 2022 r. stanowił 28% łącznych przychodów. Kosmetyki spółki sprzedawane są w 74 krajach na świecie.

Wyniki finansowe

W 2022 r. skonsolidowane przychody Grupy wyniosły 340,2 mln zł, czyli o 14,3% więcej r/r, wynik znormalizowanej EBITDA wyniósł 54,9 mln zł (+1,7% r/r), a zysk netto 30,9 mln zł (+16,2% r/r).

Grupa Dr Irena Eris jest jednym z wiodących polskich producentów kosmetyków oraz właścicielem uznanych w Polsce i na świecie marek: Dr Irena Eris, Pharmaceris, Emotopic, Lirene i Under Twenty. W ub.r. spółka przejęła rodzinną firmę Sulphur, producenta leków i kosmetyków uzdrowiskowych wytwarzanych z naturalnych kopalin leczniczych: wód siarczkowych oraz borowin. Firma jest także operatorem sieci trzech luksusowych hoteli pod marką Hotele SPA Dr Irena Eris w Krynicy-Zdroju (Małopolska), Wzgórzach Dylewskich (Mazury Zachodnie) oraz w Polanicy-Zdrój (Kotlina Kłodzka).

(ISBnews)