Pod koniec 2021 roku kapitalizacja rynkowa Mety (a jeszcze niedawno Facebooka) wynosiła blisko 922 mld dol. Dziś to zaledwie około 272 mld dol., co oznacza spadek na poziomie 70 proc. w mniej niż rok.

Widać więc, że inwestorzy negatywnie odebrali strategię firmy, która zamierza w przyszłości inwestować przede wszystkim w metawersum mające jak dotąd niewielką populację użytkowników. Wielu komentatorów uważa, że projekt ten jest podobnie jak Second Life, które doświadczyło w przeszłości klapy, skazany na porażkę.

Fatalne wyniki finansowe

Meta pokazała w zeszłym tygodniu wyniki finansowe, które przeraziły inwestorów - pisze portal. Zyski firmy w trzecim kwartale spadły aż o 52 proc.

Reklama
ikona lupy />
Wyniki finansowe Mety z działalności operacyjnej w poszczególnych segmentach / statista.com

Głównym powodem jest lokowanie dużych pieniędzy w metawersum. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2022 roku dział Reality Labs firmy (odpowiadający za rozwój nowego projektu) przyniósł stratę w wysokości 9,4 mld dol., a w poprzednim było to kolejne 10 mld. Marża operacyjna Mety w ciągu dwóch ostatnich lat zmniejszyła się o połowę.

Firma ostrzega, że jej straty z działalności operacyjnej wzrosną znacząco w przyszłym roku na co nakładają się coraz gorsze wyniki Mety z działalności reklamowej.

CEO Mety Mark Zuckerberg przekonuje inwestorów, że firma realizuje przełomowy i długoterminowy projekt, ale dane pokazują, że nie jest w tym skuteczny. Jak bardzo spadnie jeszcze wycena firmy?