O sprawie donosi serwis wirtualnemedia.pl.

Reklamodawcy byli przez lata oszukiwani?

Adalytics w swoim raporcie twierdzi, że reklamodawcy mogli być przez lata wprowadzani w błąd jeśli chodzi o efektywność reklam wideo TrueView na YouTube. TrueView to format reklamy, w przypadku której reklamodawca płaci tylko za wyemitowanie reklamy, która nie zostanie pominięta przez widza po 5 sekundach i zostanie obejrzana do końca.

Reklama

Tymczasem – jak twierdzą autorzy raport Adalytics – wiele z takich reklam było wyemitowanych jako wyciszone i automatycznie odtwarzane podczas przeglądania treści lub jako niewidoczne w odtwarzaczach w innych witrynach.

Google się broni

W wypowiedzi dla serwisu wirtualnemedia.pl Olga Sztuba z biura Google tłumaczy, że raport Adalytics zawiera wiele twierdzeń, które są bardzo niedokładne i opiera się o niewiarygodną próbę. - Błędnie sugeruje, że większość wydatków na kampanie jest realizowana w sieci partnerów wideo Google (GVP), podczas gdy przytłaczająca większość kampanii reklam wideo jest wyświetlana w YouTube – mówi Sztuba.

TrueView to główny produkt YouTube. Roczny obrót w przypadku tego produktu wynosi 30 mld dol.