W Kalifornii Model Y Tesli nadal pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Mimo to firma kierowana przez Elona Muska odnotowuje w ciągu roku spadek udziału w rynku.
Jak wynika z raportu CNCDA, Tesla w pierwszej połowie roku stanowiła 53,4 proc. kalifornijskiego rynku samochodów elektrycznych, w porównaniu z 64,6 proc. rok wcześniej. Ogólna sprzedaż Tesli w Kalifornii spadła w tym roku o 17 proc.
Starsza gama samochodów Tesli
Duże zagrożenie konkurencyjne dla Tesli, która ma stosunkowo starszą gamę samochodów, stanowią nowe modele pojazdów elektrycznych innych marek. Ford, Hyundai i Rivian należą do firm, które zdobyły większą część kalifornijskiego rynku pojazdów elektrycznych.
Ogólnie rzecz biorąc, samochody zasilane akumulatorami stanowią około jednej piątej sprzedaży samochodów w tym stanie. Natomiast sprzedaż w samej Kalifornii stanowi jedną trzecią sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA, co czyni ten stan największym rynkiem pojazdów elektrycznych w Stanach Zje.
Czy to szczyt możliwość Tesli?
Tesla jest drugą najlepiej sprzedającą się marką samochodów w Kalifornii. Jednak CNCDA uważa, że mogła ona osiągnąć swój szczyt. Na początku tego miesiąca firma podała do wiadomości, że globalna sprzedaż w drugim kwartale była niższa niż rok temu, choć nieco lepsza niż oczekiwali analitycy.
W drugim kwartale firma zarejestrowała w Kalifornii 52,2 tys. pojazdów, co w porównaniu z pierwszym kwartałem stanowi wzrost o 4,4 proc. W ostatnim okresie Tesla dostarczyła na całym świecie 443 956 samochodów, co oznacza, że na stan Kalifornia przypada około 12 proc. globalnej sprzedaży Tesli.