Program zachęt potrwa do końca roku, poinformowali przedstawiciele Forda na spotkaniu z dziennikarzami. Specjalna oferta auta z ładowarką jest dostępna dla trzech elektrycznych modeli Forda — Mustang Mach-E, pickupie F-150 Lightning i furgonie dostawczym E-Transit.

Przełamanie obaw konsumentów

Oferta stanowi nowatorskie podejście do rozwiązania tego, co według konsumentów jest główną przeszkodą w zakupie pojazdu elektrycznego — strachu przed wyczerpaniem się baterii podczas dłuższych podróży. Ford chce, aby konsumenci postrzegali pojazdy elektryczne i ich ładowanie bardziej jak ładowanie telefonu komórkowego niż tankowanie samochodu zasilanego benzyną, który musi tankować na stacji. Jak podaje Bloomberg badania Forda pokazują, że pojazdy elektryczne są ładowane w domu przez ponad 80 proc. czasu.

Reklama

Ładowarka z instalacją, albo zachęta pieniężna

Każdy, kto w okresie promocji kupi lub weźmie w leasing Forda EV, ma prawo do ładowarki za 1310 USD wraz z instalacją, która normalnie może kosztować ponad 1000 USD.

Dla kupujących, których warunki mieszkaniowe nie pozwalają instalację ładowarki domowej, tych którzy mieszkają w budynkach wielorodzinnych i nie mają stałego miejsca parkowania, Ford oferuje 2000 USD zachęty pieniężnej za pośrednictwem swoich dealerów.

Podczas gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych Forda w 2024 r. do sierpnia wzrosła o 58 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, stanowiła ona zaledwie 4,4 proc. całkowitych przychodów producenta samochodów w USA. Jednak dyrektor generalny Jim Farley uważa, że niedługo udział elektryków w sprzedaży firmy znacznie wzrośnie. FarleysSpodziewa się, że do końca dekady aż połowa sprzedaży będzie pochodzić z pojazdów zasilanych akumulatorami.