BYD składa propozycję nie do odrzucenia
W środę w mediach społecznościowych krążył zrzut ekranu wiadomości e-mail do anonimowego dostawcy rzekomo pochodzącej od giganta motoryzacyjnego z Shenzhen. Żądano w nim 10-procentowej obniżki cen od stycznia. Z postu opublikowanego tego samego dnia na Weibo przez Li Yunfeia, dyrektora ds. public relations i brandingu w BYD wynika, że „roczne negocjacje z dostawcami są powszechną praktyką w branży motoryzacyjnej”. Spółka jedynie przedstawia kooperantom zakres proponowanej „obniżki cen”, który nie jest obowiązkowy i może podlegać dalszym negocjacjom.
Volkswagen i Stellantis łączą siły z chińskimi spółkami
Wojna cenowa na chińskim rynku samochodowym, która trwa od co najmniej dwóch lat, wywołała falę konsolidacji lub popchnęła mniejszych graczy na skraj przepaści. Zachodni producenci samochodów, tacy jak Volkswagen i Stellantis, połączyli siły z chińskimi producentami Xpeng i Zhejiang Leapmotor Technology, aby wykorzystać ich doświadczenie w produkcji pojazdów elektrycznych. Marka samochodów elektrycznych HiPhi i szanghajska firma WM Motor prowadzą postępowania upadłościowe.
Rynek wciąż łaskawy dla BYD
BYD do tej pory przeszło przez zawirowania w dużej mierze bez szwanku, a nawet wzmocniło swoją rynkową pozycję. Firma przeprowadziła cykl branżowych obniżek cen na początku tego roku, zyskując udziały w rynku i wycinając słabszych rywali.
Lepsi niż Tesla
Producent samochodów nadal osiąga rekordowe poziomy sprzedaży i dochodów. W ostatnim kwartale przychody BYD po raz pierwszy przewyższyły przychody Tesli, a marża brutto wzrosła do 21,9 proc., co jest najwyższym poziomem od roku.
Rekordowy październik
Producent pojazdów elektrycznych stał się najlepiej sprzedającą się marką samochodów w Chinach, sprzedając w tym roku około 3,2 miliona hybrydowych pojazdów typu plug-in i elektrycznych. Z tego rekordowe pół miliona samochodów znalazło nabywców w październiku. Do końca roku firma może sprzedać co najmniej 4 miliony sztuk aut.