Zysk operacyjny wyniósł 169 mln zł wobec 142 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 820 mln zł w II kw. wobec 824 mln zł rok wcześniej.
 Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 839 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 2 903 mln zł rok wcześniej. 
 Spółka podkreśliła, że w II kw. odnotowała solidne wyniki finansowe, odzwierciedlające większy nacisk na tworzenie wartości. 
 "Spadek skorygowanej EBITDA o 0,5% rok-do-roku, przy marży na poziomie 28,9% (wzrost o 0,5 pp rok-do-roku): 
 - spadek kosztów sprzedaży w wyniku większej koncentracji na wartości 
 - wsparty zyskami ze sprzedaży nieruchomości (57 mln zł) 
 - cel całoroczny EBITDA w przedziale 2,8-3,0 mld zł potwierdzony" – czytamy w komunikacie. 
 Z kolei na spadek przychodów o 2,2% r/r wpłynęły: 
 - w telefonii komórkowej podejście bardziej zorientowane na wartość, co spowodowało niższe subsydiowanie telefonów i większy udział ofert bez telefonu 
 - wzrost w segmencie Internetu stacjonarnego 
 - utrzymująca się presja w obszarze usług tradycyjnych. 
 "Nasze wyniki komercyjne i finansowe w 2017 roku, zwłaszcza w 2 kw., zaczęły odzwierciedlać zwiększony nacisk, jaki kładziemy na tworzenie wartości. W przyszłości zamierzamy dalej zmierzać w tym kierunku. W dniu 4 września br., na spotkaniu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, przedstawimy zaktualizowane plany średniookresowe. Wyjaśnimy w jaki sposób zamierzamy lepiej realizować cele strategiczne oraz dostosować naszą działalność do zmieniających się warunków rynkowych" – powiedział prezes Jean-François Fallacher, cytowany w komunikacie. 
 W okresie I-II kw. 2017 r. spółka miała 110 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 115 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5 657 mln zł w porównaniu z 5 706 mln zł rok wcześniej. 
 Skorygowana EBITDA w I półroczu wyniosła 1 568 mln zł wobec 1 692 mln zł rok wcześniej.
 W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2017 r. wyniósł 120 mln zł wobec 215 mln zł zysku rok wcześniej. 
 Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA. 
 (ISBnews) 
Reklama
        
    Reklama
        
    Reklama
Reklama
        Reklama
Reklama