Wymienione cele strategiczne mają być realizowane poprzez poprawę struktury bilansu Grupy, poprawę rentowności Grupy oraz rozwój organizacji elastycznej, zdolnej do adaptacji i wykorzystywania szans wynikających ze zmian otoczeniu.

W strategii zapisano m.in. zwiększenie potencjału sprzedażowego poprzez podwojenie liczby restauracji, osiągnięcie 1,5 mln uczestników programu lojalnościowego Aperitif oraz franczyzę zagraniczną.

"Zwiększenie potencjału sprzedażowego - podwojenie liczby restauracji

Reklama
  • rozwój sieci w modelu franczyzowym
  • wykorzystanie marki SPHINX jako marki parasolowej (SPHINX Sport Bar, The Burgers by SPHINX)
  • koncentracja działań na rozwoju sieci w konceptach o niższym CAPEX i niższych kosztach operacyjnych
  • skorzystanie z zachodzących zmian w otoczeniu do pozyskiwania dla przyszłych franczyzobiorców lokali na atrakcyjnych warunkach
  • pozyskiwanie franczyzobiorców spośród podmiotów prowadzących restauracje" - czytamy w prezentacji.

1,5 mln uczestników programu lojalnościowego Aperitif ma być osiągnięte poprzez rozwój oferty promocyjnej dla uczestników programu, automatyzację zarządzania programem - wzrost skuteczności działań, włączenie partnerów zewnętrznych do programu i umożliwienie sprzedaży w kanale delivery.

Z kolei w obszarze franczyzy zagranicznej Grupa Sfinks Polska planuje rozwój zagraniczny w oparciu o umowy masterfranczyzy lub franczyzy przez podmiot zależny SPHINX Restaurants.

Ponadto w strategii uwzględniono zmiany w strukturze grupy kapitałowej, w tym:

  • przekształcenie większości lokali na model franczyzowy
  • współpraca z zewnętrznymi sieciami gastronomicznymi, w wybranych obszarach biznesowych takich jak: zakupy, IT itd.
  • wsparcie rozwoju mniejszych sieci gastronomicznych z udziałem kapitałowym Grupy maksymalnie do 25%, np. WOOK, META, wymieniono.

"Finansowanie rozwoju będzie pochodziło z wypracowanej gotówki Grupy oraz ze środków franczyzobiorców" - czytamy także.

W powyższym celu Grupa zamierza:

  • poprawić rentowność Grupy
  • przekształcić część sieci restauracji własnych w model franczyzowy
  • wdrożyć model pozyskania finansowania inwestycji przez franczyzobiorców
  • zmniejszyć udział zaangażowania środków franczyzobiorców w finansowanie inwestycji poprzez większe wykorzystanie "fit out".

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

(ISBnews)