Wymienione cele strategiczne mają być realizowane poprzez poprawę struktury bilansu Grupy, poprawę rentowności Grupy oraz rozwój organizacji elastycznej, zdolnej do adaptacji i wykorzystywania szans wynikających ze zmian otoczeniu.
W strategii zapisano m.in. zwiększenie potencjału sprzedażowego poprzez podwojenie liczby restauracji, osiągnięcie 1,5 mln uczestników programu lojalnościowego Aperitif oraz franczyzę zagraniczną.
"Zwiększenie potencjału sprzedażowego - podwojenie liczby restauracji
- rozwój sieci w modelu franczyzowym
- wykorzystanie marki SPHINX jako marki parasolowej (SPHINX Sport Bar, The Burgers by SPHINX)
- koncentracja działań na rozwoju sieci w konceptach o niższym CAPEX i niższych kosztach operacyjnych
- skorzystanie z zachodzących zmian w otoczeniu do pozyskiwania dla przyszłych franczyzobiorców lokali na atrakcyjnych warunkach
- pozyskiwanie franczyzobiorców spośród podmiotów prowadzących restauracje" - czytamy w prezentacji.
1,5 mln uczestników programu lojalnościowego Aperitif ma być osiągnięte poprzez rozwój oferty promocyjnej dla uczestników programu, automatyzację zarządzania programem - wzrost skuteczności działań, włączenie partnerów zewnętrznych do programu i umożliwienie sprzedaży w kanale delivery.
Z kolei w obszarze franczyzy zagranicznej Grupa Sfinks Polska planuje rozwój zagraniczny w oparciu o umowy masterfranczyzy lub franczyzy przez podmiot zależny SPHINX Restaurants.
Ponadto w strategii uwzględniono zmiany w strukturze grupy kapitałowej, w tym:
- przekształcenie większości lokali na model franczyzowy
- współpraca z zewnętrznymi sieciami gastronomicznymi, w wybranych obszarach biznesowych takich jak: zakupy, IT itd.
- wsparcie rozwoju mniejszych sieci gastronomicznych z udziałem kapitałowym Grupy maksymalnie do 25%, np. WOOK, META, wymieniono.
"Finansowanie rozwoju będzie pochodziło z wypracowanej gotówki Grupy oraz ze środków franczyzobiorców" - czytamy także.
W powyższym celu Grupa zamierza:
- poprawić rentowność Grupy
- przekształcić część sieci restauracji własnych w model franczyzowy
- wdrożyć model pozyskania finansowania inwestycji przez franczyzobiorców
- zmniejszyć udział zaangażowania środków franczyzobiorców w finansowanie inwestycji poprzez większe wykorzystanie "fit out".
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
(ISBnews)