Akcjonariusze podjęli też uchwałę o programie motywacyjnym dla kadry zarządzającej i pracowników.

Maksymalna wartość emisji akcji serii L może wynieść 29 mln zł, zaś ostateczna cena emisyjna zostanie ustalona podczas procesu budowania księgi popytu, a spółka zaoferuje akcje wybranym inwestorom w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu.

"Chcemy inwestować w rozwoju marki PRM, ponieważ liczymy, że będzie to jeden z motorów napędowych naszego biznesu w najbliższym czasie. Segment premium sneakers & streetwear jest dla nas niezwykle atrakcyjny ze względu na możliwość dotarcia do nowych klientów o wysokiej sile zakupowej, a także generowania wysokich marż, wynikających z wysokiej średniej wartości zamówienia. Marka PRM bardzo dobrze uzupełnia się z Answear, dostrzegamy wiele synergii w obszarach produktowych i operacyjnych obu biznesów" - powiedział prezes Answear.com Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

Reklama

"Zdecydowaliśmy się na emisję do wybranych inwestorów bez konieczności sporządzania prospektu, z racji na szybkość przeprowadzenia transakcji i możliwość pozyskania kapitału w relatywnie krótkim czasie. Środki zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach marki PRM, a także wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem" - dodał wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.

Zgodnie z uchwałą emisyjną przyjętą na walnym zgromadzeniu spółki akcjonariuszom Answear.com będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa, uprawniające do objęcia akcji w ofercie przed innymi inwestorami, w liczbie umożliwiającej utrzymanie ich udziału w kapitale zakładowym, na poziomie z dnia określonego w uchwale z możliwością objęcia dodatkowych akcji na zasadach określonych w uchwale walnego, podano.

Główny akcjonariusz Answear.com, czyli Forum X, powiązany z prezesem Krzysztofem Bajołkiem, planuje wziąć udział w ofercie i objąć akcje serii L. Intencją Forum X jest co najmniej utrzymanie udziału w kapitale zakładowym spółki.

Spółka podkreśliła, że doświadczenie Answear.com zebrane z 11 rynków, powinno znacznie ułatwić i przyśpieszyć proces umiędzynarodowienia marki PRM. Do końca roku spółka zamierza uruchomić sprzedaż na pozostałych zagranicznych rynkach, na których działała zorganizowana część przedsiębiorstwa przed jej przejęciem przez Answear. W kolejnych latach planowana jest ekspansja na nowe rynki, a także uruchomienie salonów sprzedaży w największych stolicach w regionie CEE.

W uchwałach walnego spółka podała, że podwyższa się kapitał zakładowy spółki z kwoty 899 057,75 zł o kwotę nie wyższą niż 50 000,00 zł do kwoty nie wyższej niż 949 057,75 zł poprzez emisję nie więcej niż 1 mln nowych akcji zwykłych na okaziciela serii L o wartości nominalnej 0,05 zł każda.

Z uchwał wynika, że akcjonariusze zdecydowali też o programie motywacyjnym, który zostanie przeprowadzony w ten sposób, że ocena spełnienia kryteriów uczestnictwa zostanie dokonana za rok obrotowy 2023, a emisja akcji oferowanych do objęcia w ramach programu będzie realizowana po 1 lipca 2025 r. Łącznie w ramach programu spółka może zaoferować do objęcia uprawnionym osobom nie więcej niż 160 000 nowych akcji spółki, a akcje emitowane będą po cenie emisyjnej odpowiadającej wartości nominalnej akcji wynoszącej 0,05 zł za każdą.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)