Strata operacyjna wyniosła 6,77 mln zł wobec 4,39 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,56 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 7,68 mln zł rok wcześniej.

"Jesteśmy w ostatnich tygodniach burzliwego roku 2023. Nasze wyniki sprzedażowe są dalekie od potencjału i oczekiwań, które sobie postawiliśmy, ale istnieją oznaki wskazujące na ich poprawę w niedalekiej przyszłości. Wiele dzieje się również wewnątrz naszej organizacji - optymalizujemy stronę kosztową, ceny i kluczowe procesy biznesowe. Po stronie przychodów - kwartał był słaby, ale były co najmniej dwa wydarzenia, na które warto zwrócić uwagę. Pierwszym z nich jest kolejna sprzedaż do Banku ING - klienta, którego pozyskaliśmy zaledwie rok temu. Praktycznie od razu udało nam się wykazać pozytywny wpływ na ich wyniki biznesowe, co zaowocowało rozszerzeniem na nowe zastosowania. Kolejnym, o którym warto wspomnieć, jest zupełnie nowy klient w Ameryce Północnej: Veterinary Emergency Group. Ten projekt jest dla nas bardzo interesujący, ponieważ jest to dla nas zupełnie nowe zastosowanie, coś, czego wcześniej nie robiliśmy z naszą platformą, więc może okazać się interesującym doświadczeniem" - napisał prezes Paweł Wieczyński w liście przewodnim.

"Odnośnie naszej pracy nad poprawą efektywności organizacji - tak jak zapowiadaliśmy na początku tego roku, możemy już pokazać pierwsze efekty naszych inicjatyw skierowanych na optymalizację strony kosztowej. W trzecim kwartale udało nam się obniżyć koszty OPEX adj.+RnD o 6% licząc rok do roku i o 11% w porównaniu z II kwartałem 2023 roku. Trend ten powinien być także widoczny w wynikach za IV kwartał. Jeśli chodzi o rok 2024 - nasze decyzje dotyczące strony kosztowej będą zależały od wyników wypracowanych w nadchodzących miesiącach. Co się tyczy przyszłego roku - nasz lejek sprzedażowy wskazuje na duże możliwości wzrostu. Mamy więcej dużych projektów w przygotowaniu niż kiedykolwiek wcześniej. Jest to wynik naszej decyzji, aby podążać w kierunku większych, bardziej dochodowych transakcji" - dodał.

Reklama

Prezes podkreślił, że spółka stara się to osiągnąć zarówno rewidując cennik, jak i biorąc udział w większych projektach. W porównaniu do sytuacji sprzed roku, średnia wartość potencjalnego nowego kontraktu w lejku sprzedażowym wzrosła z ok. 320 tys. USD do prawie 500 tys. USD - to wzrost o 50% - i "nie zamierzamy na tym poprzestać", wskazał.

"W nadchodzących latach chcielibyśmy skupić się na projektach zaczynających się od 1 mln USD, co znacznie poprawiłoby naszą efektywność biznesową. Obecnie jesteśmy w ostatnich miesiącach roku, więc większość naszej uwagi skupia się na sfinalizowaniu jak największej ilości nowych kontraktów" - podsumował Wieczyński.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 21,46 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 97,92 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 18,12 mln zł w porównaniu z 25,84 mln zł rok wcześniej. Skorygowana strata EBITDA sięgnęła 28,04 mln zł wobec 12,67 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2023 r. wyniosła 41,16 mln zł wobec 13,71 mln zł straty rok wcześniej.

DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.

(ISBnews)