Zachodnia obwodnica Lublina już otwarta dla kierowców. Fragment Via Carpatia
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oddała do ruchu 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19, który stanowi zachodnią obwodnicę Lublina i jest fragmentem przyszłej trasy Via Carpatia, podało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Inwestycja została zrealizowana przez Budimex za ok. 620 mln zł.
(ISBnews)
1 Oddawany odcinek uzupełnia funkcjonującą już północną i wschodnią część obejścia Lublina w ciągu dróg S12 i S17. Tym samym wyprowadza ruch tranzytowy poza granice miasta, co przełoży się na zmniejszenie natężenia ruchu na ulicach.
PAP / Wojciech Pacewicz
2 Umowę na budowę podpisano 29 października 2014 r. Wykonawcą była firma Budimex. Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, które wyniosło ok. 274 mln zł. Całkowity koszt realizacji projektu to blisko 620 mln zł, przypomniano.
PAP / Wojciech Pacewicz
3 Oddany do użytku odcinek prowadzi od węzła Lublin Sławinek (skrzyżowanie dróg S12, S17 i S19) do węzła Lublin Węglin w podlubelskiej Konopnicy. Na odcinku znajduje się także węzeł Lublin Szerokie (skrzyżowanie z drogą wojewódzką 830).
PAP / Wojciech Pacewicz
4
Zachodnia obwodnica Lublina jest dwujezdniową droga ekspresową z dwoma pasami ruchu oraz rezerwą na trzeci pas. Na odcinku powstało dwanaście obiektów inżynierskich: wiadukty i mosty, kładka dla pieszych i rowerzystów oraz przejście dla dużych zwierząt, podsumowano w komunikacie.
Na zdjęciu: Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Bojarowicz (L) i podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit (P)
PAP / Wojciech Pacewicz