Zarządzasz zespołem? Oto 10 błędów, których warto unikać
Często szef nie radzi sobie z funkcją, którą pełni. Paul Spiegelman na łamach inc.com radzi, jakich praktyk unikać, aby zbudować skuteczny zespół.
.
1 2. Kiepski szef tylko przechadza się po biurze, dobry szef wchodzi w konwersację, obserwuje i słucha swoich podwładnych, zachęca ich do działania i sprzedaje swoje pomysły.
ShutterStock
2 3. Jeśli lider wie wszystko, oznacza to, że zespół ma problem. Zamiast udawać wszechwiedzę, warto zaufać pracownikom i twórczo rozwiązywać problemy.
ShutterStock
3 4. Lider, który nie toleruje popełniania błędów, prędzej czy później doprowadzi zespół do katastrofy. Błędy tak samo jak sukcesy są nieodłącznym elementem ciągłego ulepszania działania firmy.
ShutterStock
4 5. Źle się dzieje, gdy wszelkie decyzje są podejmowane tylko na podstawie bilansu finansowego. Tym, kto tak naprawdę ciągnie biznes, są ludzie, a nie finansowe tabelki.
ShutterStock
5 6. Powszechnie jest przekonanie, że kompetentni pracownicy, którzy wykonują swoje zadania, wystarczą. Jeśli firma chce przetrwać, a zespół ma osiągać sukcesy, pracownicy muszą robić więcej, niż tylko to, o co poprosi ich szef. Nie oznacza to dłuższego czasu pracy, ale większą pomysłowość i kreatywność.
ShutterStock
6 7. Aby zwiększyć efektywność, warto inwestować nie tyle w technologie, ile w ludzi.
Media
7 8. Jeśli szef wymaga od swoich podwładnych zmiany, wówczas nie jest dobrym liderem. Skuteczny lider potrafi zamianą zarządzać.
ShutterStock
8 9. Jesteśmy tym, co jemy. A skoro tak, to jakość pożywienia w zasadniczy sposób wpływa na efektywność pracowników. Dlatego jeśli w firmie jest tylko automat z batonikami, z pewnością odbije się to jakości pracy i zdrowiu pracowników.
ShutterStock
9 10. Dobry lider, zamiast zachęcać, nagradza. Nagroda natychmiast podnosi motywację i będzie najlepszą zachętą.
ShutterStock