Solaris Tramino S100 na testach w Krakowie i Poznaniu. Jedyny taki tramwaj w Polsce
Od poniedziałku 23 lutego przez trzy kolejne miesiące Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie będzie testować niskopodłogowy tramwaj marki Solaris. O jego zaletach będą mogli przekonać się m.in. mieszkańcy Nowej Huty korzystający z linii nr 1, łączącej Wzgórza Krzesławickie z Salwatorem.
Od poniedziałku 23 lutego przez trzy kolejne miesiące Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie będzie testować niskopodłogowy tramwaj marki Solaris. O jego zaletach będą mogli przekonać się m.in. mieszkańcy Nowej Huty korzystający z linii nr 1, łączącej Wzgórza Krzesławickie z Salwatorem.
1 Tramino, które przyjedzie do Małopolski z Poznania, ma długość blisko 32 metrów. Jest to pojazd w pełni niskopodłogowy, jednoprzestrzenny i składa się z pięciu członów. Tramwaj nie posiada żadnych stopni wewnątrz, przez co jest bardzo przyjazny dla pasażerów, w szczególności dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wnętrze w pełni klimatyzowanego Tramino jest oświetlane za pomocą nowoczesnej technologii LED. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku poznański tramwaj wyróżnia się niezwykle nowoczesnym designem. Testowy pojazd, który będzie użytkowany w Krakowie, jest pomalowany w czerwono-perłowe barwy.
Agencja Gazeta / fot. Łukasz Krajewski Agencja Gazeta
2 Z technicznego punktu widzenia jedną z największych innowacji, jakie oferuje prezentowany w stolicy Małopolski tramwaj Solaris, jest zamontowany na dachu Układ Odzysku Energi z systemem superkondensatorów. Dzięki nim pojazd może gromadzić energię elektryczną, która później wykorzystywana jest przy przyspieszaniu. To rozwiązanie powoduje, iż Tramino z takim układem zużywa o około 20-30 proc. energii mniej w porównaniu z innymi tramwajami. Jest to pierwszy w Polsce tak wyposażony tramwaj. Układ superkondensatorów po odpowiedniej adaptacji może być wykorzystany dla zapewnienia jazdy autonomicznej tramwaju.
Agencja Gazeta / fot. Łukasz Krajewski Agencja Gazeta
3 „Z wielką uwagą przyglądamy się wszystkim nowym rozwiązaniom dostępnym na rynku tramwajowym. Stąd właśnie zainteresowanie tramwajem wyprodukowanym przez firmę Solaris, wyposażonym w innowacyjny system gromadzenia energii. Warto także podkreślić, że na testach zyskają mieszkańcy Nowej Huty, bo ten niskopodłogowy tramwaj będzie kursował na linii nr 1 ze Wzgórz Krzesławickich do Salwatora” – mówi Rafał Świerczyński, Prezes MPK SA w Krakowie.
Agencja Gazeta / fot. Łukasz Krajewski Agencja Gazeta
4
Media / Tomasz Bielecki
5 Polskie tramwaje podbijają też stolicę Rosji. Mimo rosyjskich sankcji, bydgoski producent z sukcesem dostarcza tabor dla Moskwy. Zobacz zdjęcia
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję