"W Polsce (58,7 proc. łącznych obrotów), sprzedaż w roku obrotowym 2013 wykazuje spadek o 5,8 proc. (-4,8 proc. przy stałym kursie wymiany). Po odliczeniu podatku akcyzowego, obroty w 2013 r. wyniosły 211,4 miliona euro, czyli w stosunku do 2012 r. zmniejszyły się o 7,6 proc. (- 6,6 proc. przy stałym kursie wymiany)" - czytamy w komunikacie.

Rynek wódki w Polsce uległ zmniejszeniu o 4,3 proc., podano dalej.

"Przez cały analizowany okres (12 miesięcy), sprzedaż wyrobów Grupy stanowiła 17,1% całego rynku wódki, w porównaniu do 20,8 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego" - napisano także.

Belvedere tłumaczy, że udziały Grupy w rynku zmalały z powodu zaciekłej wojny cenowej oraz z uwagi na fakt, że Grupa postanowiła kontynuować politykę przeniesienia swych wyrobów do segmentu premium i utrzymać marże.

Reklama

"Wódka Krupnik utrzymała pozycję lidera z 13,5% udziału w rynku w grudniu 2013 r., podczas gdy w grudniu 2012 r. udział ten wynosił 14,2%. W grudniu 2013 r. wódka Sobieski miała 1,4% udziału w rynku, w porównaniu z 2,2% w roku 2012" - podano też w komunikacie.

>>> Spożycie alkoholu w Polsce: preferujemy piwo, wódka rządzi na wsi