Zmiana nazwy i marki spółki ubezpieczeniowej to kolejny etap integracji, przejętych w kwietniu 2014 r., aktywów Nordea. Konsekwencją przejęcia jest wejście PKO Banku Polskiego we wszystkie prawa i obowiązki dawnego właściciela Nordea Polska TUnŻ.
Bank podał, że zmiana nie ma wpływu na obsługę posiadanych przez klientów ubezpieczeń. Wszelkie umowy dotychczas zawarte przez Nordea Polska TUnŻ pozostają w mocy. Nie zmienią się także numery kont, na które klienci dokonują wpłat składek ubezpieczeniowych.
PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń pozostanie odrębną spółką w ramach grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego, działającą w obszarze ubezpieczeń ochronnych oraz ochronno-inwestycyjnych.
"Od początku kwietnia klienci PKO Banku Polskiego nabywający i posiadający kredyty hipoteczne oraz karty kredytowe mogą skorzystać z oferty ubezpieczeń na życie przejętego ubezpieczyciela. Niebawem oferta poszerzy się o ubezpieczenie do rachunków osobistych. PKO Bank Polski rozpoczął także szkolenia doradców na agentów ubezpieczeniowych spółki. Dalsze plany dotyczące rozwoju bancassurance w PKO uzależnione są od ostatecznego kształtu Rekomendacji U" – czytamy w komunikacie.
>>> Czytaj też: PKO BP ogłosił przymusowy wykup 0,18 proc. akcji Nordea Bank Polska po 47,99 zł
Proces zmiany marki spółki ubezpieczeniowej odbywa się według innego harmonogramu niż zaplanowana na październik zmiana marki Nordea Bank Polska. Marka Nordea zostanie wówczas zastąpiona marką PKO Banku Polskiego w ciągu dwóch tygodni od zakończenia fuzji prawnej.
>>> Czytaj też: PKO BP sfinalizował przejęcie aktywów Grupy Nordea za prawie 2,81 mld zł