„To na pewno przyspieszy, bo prowadzimy kampanię reklamową dopiero od miesiąca. Myślę, że możemy się spodziewać co najmniej 200 tys. klientów do końca roku. Sieć 830 placówek, którą dysponuje T-Mobile na pewno pozwoli nam sprzedawać więcej rachunków i innych produktów nowym klientom" – powiedział Sobieraj w rozmowie z ISBnews.

Bank podał, że pierwszym produktem oferowanym klientom T-Mobile jest darmowe konto osobiste (ROR). Sprzedaż kolejnych produktów następuje albo po uzyskaniu informacji z salonów i call center T-Mobile o potrzebach klienta lub po złożeniu oferty klientowi w ramach x-sell.

Prezes dodał, że w związku z umową z T-Mobile bank nie planuje już rozwijać sieci placówek Alior Express.

„Placówki Alior Express są jedynymi placówkami bankowymi otwartymi w weekendy w tych godzinach, co centra handlowe, w których są zlokalizowane. Z kolei placówki T-Mobile często są w tych samych centrach, co nasze, więc trzeba będzie przyjrzeć się jaki jest ruch klientów i zapotrzebowanie na nie. Na razie nie planujemy otwierać nowych oddziałów Alior Express, ani też zamykać, ale na pewno za jakiś czas będziemy musieli zoptymalizować sieć" – powiedział Sobieraj.

Reklama

Na koniec czerwca 2014 r. liczba obsługiwanych klientów Alior Banku sięgnęła 2,33 mln, w tym ok. 2,21 mln to klienci indywidualni, a prawie 120 tys. to klienci biznesowi. Liczba klientów indywidualnych wzrosła o 582 tys., tj. o 35,8% w skali roku.

Bank podał także, że w ciągu roku liczba rachunków ROR wzrosła o blisko 300 tys. do 1.632 tys. na koniec czerwca. W sprzedaży nadal przeważa oferta Alior Bank, ale rośnie udział sprzedaży rachunków w T-Mobile Usługi Bankowe (dawniej Alior Sync).

>>> Czytaj też: Alior Sync zniknie z rynku. T-Mobile i Alior Bank stworzą nowy projekt

Bank dysponował na koniec czerwca 849 placówkami (216 oddziałów tradycyjnych, 414 placówek partnerskich, 219 mini oddziałów działających pod marką Alior Express). Produkty banku oferowane są również w sieci ponad 3 tys. placówek pośredników finansowych. Ponadto kredyty ratalne Alior Banku oferowane są w stale powiększanej liczbie sklepów detalicznych.

W połowie grudnia ub. roku Alior Bank i T-Mobile Polska podpisały umowę o współpracy dotyczącą przygotowania kompleksowej oferty produktów i usług bankowych oraz zapewnienia do nich wielokanałowego dostępu.

Na początku marca tego roku prezes Sobieraj mówił, że obecnie w banku niemal wszystkie siły skoncentrowane są na projekcie związanym z T- Mobile, który zapewni bankowi dostęp do obsługi istotnej części z 16 mln klientów T-Mobile Polska, 1 tys. punktów sprzedaży oraz innowacyjne usługi i produkty. Wskazywał, że instytucja chce zarabiać "na pożyczkach gotówkowych i na bardzo sprawnej obsłudze klientów T-Mobile".

>>> Czytaj też: Romans telefonii z bankiem ogłoszony. Alior Bank i T-Mobile zaprezentowały swoją ofertę