Jak mówił w piątek na konferencji prasowej minister finansów, inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński, łączna wartość tych inwestycji to ok. 4,3 mld zł. "Unijne dofinansowanie wynosi 2,3 mld zł" - zaznaczył. Dodał, że z tych środków będą realizowane projekty drogowe na Mazowszu, Podlasiu, Podkarpaciu, Lubelszczyźnie i województwie świętokrzyskim.
"W ramach podpisywanych dzisiaj umów powstanie prawie 123 km nowych dróg ekspresowych. Kilometr po kilometrze tkamy drogową sieć Polski. Dzięki budowie dróg ekspresowych Polska od kilku lat rozwija się w ekspresowym tempie i stała się liderem gospodarczym w Europie" - mówił. Dodał, że z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko w obecnej perspektywie budżetowej na inwestycje drogowe przeznaczono ponad 47 miliardów złotych.
Kwieciński powiedział, że dzięki podpisanym umowom wykorzystanie funduszy UE na infrastrukturę transportową osiągnie poziom 86 proc. "Tyle będziemy mieli zakontraktowanych środków z tych, które są dostępne w Programie Infrastruktura i Środowisko" - wskazał.
Obecny na piątkowym podpisaniu umów minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zaznaczył, że dzięki "sprawnemu wykorzystaniu środków europejskich realizujemy wielkie, strategiczne inwestycje". "Droga ekspresowa S7, szlaki Via Carpatia oraz Via Baltica, są niezwykle ważne dla rozwoju nie tylko polskiej, ale także europejskiej gospodarki” – wyliczył. Dodał, że tego typu projekty "pozwalają walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym" oraz pozwalają na "tworzenie jednorodnego rusztu komunikacyjnego naszego kraju".
Podpisanie w piątek umowy dotyczą budowy trzech dróg ekspresowych: S61 w województwie mazowieckim i podlaskim na odcinku Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn; S19 w województwie podkarpackim i lubelskim na odcinku Lasy Janowskie - Nisko Południe oraz S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska – Kamiennej w województwie świętokrzyskim.
Dofinansowanie unijne, jak mówił Jacek Gryga, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, pomoże w budowie "ważnych dla wschodniej Polski dróg szybkiego ruchu, które przyczynią się do rozwoju tej części kraju i podniosą bezpieczeństwo i komfort podróży". Poinformował, że w naszym kraju mamy wybudowane ponad 4 tys. kilometrów autostrad i dróg ekspresowych. "Tylko w ostatniej kadencji oddaliśmy ok. 1,1 tys. kilometrów (...). Do końca roku dobijemy do liczby ok. 1,3 tys. kilometrów" - zapowiedział.
Trzy podpisane w piątek umowy o dofinansowanie projektów z pieniędzy unijnych zawarli przedstawiciele Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zenek(2019-11-15 18:30) Zgłoś naruszenie 4821
Zlodzieska Unia znowu dala nam za malo. Nam sie nalezy co najmniej z 6 Miliardow EUR. Poza tym i tak 83% wroci do Niemiec i oni beda jezdzic po tych autostradach a nie my.
Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedzperek(2019-11-24 04:55) Zgłoś naruszenie 00
Unia to niemcy i watykan.
Kluka(2019-11-16 09:11) Zgłoś naruszenie 51
Tobie juz nawet lekarz nie pomoze.
Luka(2019-11-15 21:37) Zgłoś naruszenie 64
Idź do lekarza
Franek(2019-11-16 11:11) Zgłoś naruszenie 191
Wloskie firmy nie tylko nie wywiozly kasy ale jeszcze stracily poniewaz podpisaly umowy na kwoty, ktore nie pokrywaly kosztow budowy tych drog, wiec nie pisz bzdur a poczytaj sobie troche na ten temat. Po drugie: nikt nie zabrania polskim firmom budowania tych autostrad i oblowienia sie samemu, czy moze jest jakis zakaz o ktorym nie wiem.
OdpowiedzRyysss(2019-11-15 22:02) Zgłoś naruszenie 1636
Nie dostaniemy tylko zwrócą nam 2,3 mld z tego co wplacamy do budżetu UE. UE podobnie jak każdy kraj nie ma swoich pieniędzy ma to co zabierze podatnikom.
Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedzrealista(2019-12-01 12:54) Zgłoś naruszenie 00
te tępaki karmione TVN myślą inaczej niż ty. Trudno im zrozumieć że to my sami finansujemy sobie te drogi, bo unia kosztuje nas więcej niż tylko nasza składka.
Tomasz (2019-11-30 22:19) Zgłoś naruszenie 01
Sprawdź ile Polska wpłaciła do unijnej kasy a ile otrzymała z niej. Potem pisz, że nam oddają nasze!!!
Karol(2019-11-16 08:13) Zgłoś naruszenie 264
Wieso ile Polska wplaca do budzetu unijnego rocznie - ca 4 miliardy EUR a dostaje ca 16 miliardow EUR. Twojego durnego wpisu to nawet nie ma sensu komentowac. Masz wyprany propaganda pisowska mozdzek.
S5(2019-11-15 16:04) Zgłoś naruszenie 152
S5 Grudziadz _Olsztyn przekieruje ruch tirów że wschodu i informuje Wawe dalej przez Gniezno do a2
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedzperek(2019-11-24 04:56) Zgłoś naruszenie 00
Nie powinno byc szybkiej drogi przez Mazury,tiry rozjada nasze piekne miejsca.
Jski(2019-11-15 17:05) Zgłoś naruszenie 80
"S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska – Kamiennej w województwie świętokrzyskim." - przecież ten odcinek do końca roku ma być gotowy.
OdpowiedzQwerty(2019-11-15 20:50) Zgłoś naruszenie 51
Wylotowki z Warszawy na Gdansk, i Puławską bis poprosze, ile mozna.
OdpowiedzJanek(2019-11-16 09:26) Zgłoś naruszenie 416
Włosi juz tej kasy nie wywiozą.Zostali pogonieni.Teraz Hiszpanie(4 duze firmy)Austriacy(3duze firmy)Niemcy (2duze firmy) się obłowią.Z polskich jakieś ochłapy moze Mirbud załapać.
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedzree(2019-11-16 12:36) Zgłoś naruszenie 41
Jak Niemcy to robią, że u siebie maja takie wspaniałe szosy ? u nas tylko po dwa pasma, u nich i po 5 nitek, a na jezdni asfalt równiutki o wysokiej gładkości,
Chcący nie zginąć na drodze(2019-11-16 21:05) Zgłoś naruszenie 11
A S11 z Poznania na północ jak nie było tak nie ma nawet w planach do 2025...zobaczcie na mapę to największa część Polski bez drogi ekspresowej. Aktualna podróż krajową 11-tką na północ to jak podróż w Indiach...ale co tam, na południu niedługo ekspresówki będą od siebie co 10 km...
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedzkrystian(2019-11-17 08:00) Zgłoś naruszenie 42
To się nadrobi w kilka miesięcy gdy polactwo znowu wywoła jakąś wojnę i straci niepodległość. Na razie niech budują po swojemu gdzieś w krzakach u siebie.
perek(2019-11-24 02:41) Zgłoś naruszenie 11
Dobrze ze buduja ale przebieg drog w okolicach wiekszych miast jest zly,drogi przebiegaja jako obwodnice miast Poznan,Lublin,Rzeszow np.S5,S19 a powinny byc niezalezne od obodnic,aby przejechac obok miasta trzeba wjechac na obwodnice.
Odpowiedz