W „szeroko zakrojonej międzynarodowej analizie” eksperci stwierdzili, iż dzieci straciły ok. ⅓ normalnego roku szkolnego. Deficyt dotyczy szczególnie zajęć z matematyki.
Co było największym problemem?
Problemy dotknęły najbardziej uczniów z niezamożnych rodzin. Wyniki badania opublikowano w czasopiśmie naukowym „Nature Human Behaviour”
Pandemia wywołała w szkołach – według naukowców – jedno z największych zakłóceń w historii.
Zdaniem ekspertów głównymi problemami w tym okresie było: zamykanie szkół, ograniczenia dotyczące aktywności, utrudnienia w poznawaniu rówieśników oraz dostęp do zajęć pozalekcyjnych.
Wpływ na karierę zawodową w przyszłości
Z analizy wynika, że pandemia może mieć wpływ na przyszłość młodych osób. „Edukacja jest kluczowym (jeśli nie głównym) czynnikiem prognostycznym przejścia dzieci ze szkoły do pracy [...] – uważa Bastian Betthäuser z Instytutu Nauk Politycznych w Paryżu, jeden z autorów badania.
Jak dodaje, edukacja wpływa na ich „sukces na rynku pracy, sukces w budowaniu własnych środków do życia”. W ocenie eksperta problemy w postępach w nauce mogą „potencjalnie stanowić prawdziwy problem dla tego pokolenia”.
Naukowcy przeanalizowali 40 badań z 15 państw (o wysokich i średnich dochodach). W grupie krajów, które wzięto pod lupę, znalazły się m.in.: Niemcy, USA, Wielka Brytania, RPA oraz Brazylia.