W szeroko zakrojonej międzynarodowej analizie” eksperci stwierdzili, iż dzieci straciły ok. ⅓ normalnego roku szkolnego. Deficyt dotyczy szczególnie zajęć z matematyki.

Co było największym problemem?

Problemy dotknęły najbardziej uczniów z niezamożnych rodzin. Wyniki badania opublikowano w czasopiśmie naukowym Nature Human Behaviour”

Pandemia wywołała w szkołach według naukowców jedno z największych zakłóceń w historii.

Zdaniem ekspertów głównymi problemami w tym okresie było: zamykanie szkół, ograniczenia dotyczące aktywności, utrudnienia w poznawaniu rówieśników oraz dostęp do zajęć pozalekcyjnych.

Wpływ na karierę zawodową w przyszłości

Z analizy wynika, że pandemia może mieć wpływ na przyszłość młodych osób. „Edukacja jest kluczowym (jeśli nie głównym) czynnikiem prognostycznym przejścia dzieci ze szkoły do pracy [...] uważa Bastian Betthäuser z Instytutu Nauk Politycznych w Paryżu, jeden z autorów badania.

Jak dodaje, edukacja wpływa na ich sukces na rynku pracy, sukces w budowaniu własnych środków do życia”. W ocenie eksperta problemy w postępach w nauce mogą potencjalnie stanowić prawdziwy problem dla tego pokolenia”.

Naukowcy przeanalizowali 40 badań z 15 państw (o wysokich i średnich dochodach). W grupie krajów, które wzięto pod lupę, znalazły się m.in.: Niemcy, USA, Wielka Brytania, RPA oraz Brazylia.