"Z badania Nielsena dla Intela i Microsoft wynika, że 22% posiadaczy laptopów w Polsce planuje zakup nowego komputera w ciągu 12 miesięcy, tylko w związku z wymianą starego sprzętu" - powiedziała consumer sales director North East EMEA Intel Anna Kaźmierczak podczas konferencji prasowej. 

Według badań, 2420 zł to dotychczasowa średnia cena zakupu laptopa. Z kolei 2880 zł to średnia kwota jaką badani chcą przeznaczyć na nowy laptop. Według danych z badania 46% osób zakłada zakup sprzętu za 2-3 tys. zł, a 29% za nawet 3-5 tys. zł. Kluczowe dla nabywców są: czas pracy baterii, pamięć operacyjna, system operacyjny i procesor.

"Co ciekawe, w Polsce są kupowane nowoczesne komputery. Wszystkie dane sprzedażowe pokazują, że jesteśmy blisko wymagającego w tym względzie niemieckiego rynku" – dodała dyrektor Intela.

Najważniejsze atrybuty sprzętu dla badanych to: niezawodność 60%, „na lata" 48%, mobilny 39%, zaawansowany technicznie 36%, elegancki 17%. Połowę badanych interesuje przekątna 14-16 cali, a co trzeciej osobie zależy na 4-6 godzinach pracy baterii.

Jednocześnie aż 98% badanych widzi różnego rodzaju trudności związane ze zmianą sprzętu, a 1/3 deklaruje, że nie kupi nowego komputera zanim stary sprzęt się nie zepsuje. Dane Nielsena pokazują, że obecnie 66% badanych posiada laptop i komputer stacjonarny. Wśród posiadanych przez Polaków urządzeń dominuje klasyczny laptop (84%), 23% ultrabook, laptop z ekranem dotykowym lub 2w1 (19%), gamingowy (14%). Średni wiek obecnie użytkowanego przez badanych laptopa to 4 lata. Ponad 70% deklaruje, że ich urządzenie jest wyposażone w procesor Intela, a 69% korzysta z pakietu biurowego MS Office.  

>>> Czytaj też: Rozgrywka o wielkie pieniądze z gier komputerowych. Spółki gamingowe przyciągają spekulantów