Motoforsal/Motofelieton

19.05.2019, 17:10

Bąk: Ożeż ty, Q…! Jak się jeździ nowym SUV-em od Audi? [MOTOFELIETON]

W środowym wydaniu naszej gazety mogliście przeczytać materiał o tym, że Niemcom zaczyna brakować prądu. Pod presją społeczeństwa zaczęli wygaszać elektrownie atomowe, pod presją ekologów rezygnować z węgla, a pod presją Brukseli – budować farmy wiatrowe i słoneczne. Ale zapomnieli o jednym – że Niemcy to nie Kalifornia.

14.04.2019, 08:15

Volvo straci klientów. 30 lat temu auta jeździły szybciej [OPINIA]

Volvo straci klientów. 180 km/h to na prostej i pustej autostradzie mało, 30 lat temu auta jeździły szybciej, a przecież nowe technologie pozwalają na o wiele więcej, być może Szwedzi po prostu nie potrafią zrobić dobrego samochodu zdolnego rozwinąć większą prędkość etc. Lament i oburzenie co najmniej takie, jakby rząd wprowadził ograniczenie spożycia wódki do 0,7 litra dziennie na osobę. Przecież tak się nie da żyć! To niehumanitarne!

16.03.2019, 19:15

Salon motoryzacyjny jak targi sprzętu elektrycznego [OPINIA]

Szwajcarska impreza coraz mniej przypomina salon motoryzacyjny, a coraz bardziej targi sprzętu elektrycznego. A jednocześnie oddział szpitala psychiatrycznego, na którym ulokowano pacjentów myślących, że są nieślubnym dzieckiem Ferdynanda Porsche'a i Carla Benza

02.03.2019, 08:00

Bąk: Chodź porsche, pogrzeszymy trochę [Porsche Macan S]

Kilka dni temu jakaś tam komisja w Parlamencie Europejskim zdecydowała, że od 2020 r. wszystkie nowe samochody mają być seryjnie wyposażone w system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu, monitorowania zmęczenia kierowcy, czarną skrzynkę, czujniki ciśnienia w oponach i ogranicznik prędkości. Wszystkich oczywiście zainteresował wyłącznie ten ostatni – ogranicznik. Zaczął się lament, płacz i zgrzytanie zębami. Kierowcy zaczęli rwać sobie resztki włosów z głowy, a media z lewa i prawa zgodnie uznały, że to „skrajnie niebezpieczne”, „zamach na naszą wolność”, „igranie z ludzkim życiem” oraz „ograniczenie swobód obywatelskich”.

10.02.2019, 20:30

Volkswagen Phaeton w nowym wcieleniu. Dawno samochód nie zrobił na mnie takiego wrażenia [MOTOFELIETON]

W życiu wielu popularnych marek, które osiągnęły sukces, przychodzi taki moment, w którym dochodzą do wniosku, że zasługują na więcej. Przede wszystkim na lepszych klientów – z klasy wyższej, zamożniejszych, pachnących Armanim i skłonnych zapłacić za jajecznicę 500 zł, byle była zrobiona z jaj pingwina cesarskiego. Innymi słowy, uważają, że należy się im awans na drabinie społecznej. I postanawiają natychmiast wdrapać się po niej o kilka szczebli wyżej. Mówiąc krótko – jedną nogą stają w klasie premium. Tak im się przynajmniej wydaje.

03.02.2019, 11:53

Toyoto RAV4, będą z ciebie ludzie [MOTOFELIETON]

Wyobraźcie sobie człowieka, który nie jada mięsa, ma uczulenie na jajka i pewnego dnia dostaje zaproszenie na kolację, na której jest serwowany wyłącznie sznycel po wiedeńsku. Dokładnie tak się czułem na prezentacji nowej Toyoty RAV4. Raz, że SUV-y nie są moim ulubionym rodzajem aut, dwa – na liście modeli, które chętnie zaparkowałbym w swoim jednostanowiskowym garażu, RAV4 zawsze zajmowała ostatnie miejsce.

27.01.2019, 12:15

Bąk: Koliber z tektury, czyli Suzuki Swift Sport [MOTOFELIETON]

Człowiek od lat próbuje udowodnić, że da się pożenić geparda ze słoniem. Czyli połączyć siłę i gabaryty ze zwinnością i prędkością. Dowody? Proszę bardzo: Audi RS6, BMW M5, Mercedes S63 AMG, Porsche Panamera, Range Rover Sport SVR, Jeep Grand Cherokee SRT itp. Wszystkie są wielkie i ciężkie, ale też mocarne i szybkie. Schody zaczynają się, gdy trzeba porozmawiać o zwinności.

15.12.2018, 18:03

Bąk: Mazda, z konia spadłaś? [MOTOFELIETON]

Od kilku dni po internetach krąży filmik, na którym przedstawiciel polskiego oddziału Mazdy przez 10 minut odpiera zarzuty o to, że samochody japońskiego producenta mają problem z korozją, a do tego często padają łupem złodziei. Skąd takie nagłe wyznanie?

14.12.2018, 09:36

Idealne auto dla piłkarza [MOTOFELIETON]

Jedni za najważniejsze wydarzenie mijającego tygodnia uznają głosowanie w brytyjskim parlamencie nad wotum zaufania dla Pani Teresy, inni zablokowanie autostrady A2 przez protest rolników, a jeszcze inni fakt, że polscy Beckhamowie, czyli Radzio i Małgosia Majdanowie, ubrali choinkę. Moim zdaniem absolutnym hitem była wiadomość, że NC+ i TVP zapłaciły pół miliarda złotych za prawa do transmisji meczów Ekstraklasy. 500 baniek za to, żeby ludzie mogli się gapić, jak 22 spoconych gości przez 90 minut biega za nadmuchanym świńskim żołądkiem. Nic z tego nie rozumiem…

02.11.2018, 11:40

Bąk: Lexusem nawet w podróż bez celu [MOTOFELIETON]

Nie jest tajemnicą, że dziennikarze dostają mnóstwo zaproszeń od firm i instytucji, które na łamach prasy chcą się pochwalić swoimi dokonaniami bądź produktami. W redakcjach pism podróżniczych nigdy nikogo nie ma, bo wszyscy akurat robią sobie zdjęcia pod Tadż Mahal albo pływają z delfinami na australijskiej rafie koralowej.

07.10.2018, 20:13

Bąk: Kia, take my money!

Rok. Tyle czasu czekałem na to, by móc usiąść za kierownicą tego samochodu. Przede mną mieli go już wszyscy, w związku z czym czułem się trochę jak gość, który poszedł na randkę z dziewczyną zajmującą się zawodowo tym, czym Julia Roberts w filmie „Pretty Woman”. Mówiąc wprost, poczułem się jak Richard Gere.

30.09.2018, 13:11

Zjawa, czyli Rolls-Royce Phantom [MOTOELIETON]

Jeździłem w życiu wieloma samochodami. Szybkimi i wolnymi, dużymi i małymi, tanimi i drogimi, świetnymi i beznadziejnymi, a także skodami. Jedne zrobiły na mnie ogromne wrażenie, inne trochę mniejsze, a część z nich była tak nijaka, że w ogóle ich nie pamiętam - pisze Łukasz Bąk. 

23.09.2018, 19:08

Bąk: Volvo? Stoi na dziale z butami [MOTOFELIETON]

Zdarza się, że firmy, którym jeszcze nie zalazłem za skórę, zapraszają mnie na prezentacje swoich samochodów. Polega to na tym, że trzeba przejechać się parę kilometrów nowym modelem, a potem wysłuchać kilkugodzinnych wywodów smutnych ludzi w garniturach w kolorze ziemi, którzy wmawiają wam, że na nowo wynaleźli koło.

26.08.2018, 16:20

Bąk: Ewolucja hoduje grubasków. BMW M5 [MOTOFELIETON]

Nie mam najmniejszych wątpliwości, że rodzaj ludzki jest coraz mądrzejszy, inteligentniejszy i potężniejszy, i groźniejszy. Oraz coraz większy i grubszy. A samochody, które projektuje, są idealnym odzwierciedleniem tej historii.

Tylko na forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Najnowsze galerie>>