Poprzedni przetarg na budowę tego fragmentu trasy został unieważniony, ponieważ wymaganych procedur nie spełnił wyłoniony wykonawca.

Chodzi o drugi odcinek powstającej S14 między węzłem Teofilów i miejscowością Słowik. To ostatni brakujący fragment tej trasy. Połączy ona autostradę A2 z drogą ekspresową S8 i jest ostatnim brakującym elementem tzw. ringu autostrad i dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi. Od północy tworzy go autostrada A2, od południa S8, a od wschodu autostrada A1.

Jak informuje GDDKiA, prace związane z budową 16-kilometrowego odcinka trasy obejmują powstanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej. Obie jezdnie mają mieć po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy, a także pas awaryjny. Powstaną również: węzły drogowe, dodatkowe drogi technologiczne, oświetlenie oraz kilkanaście obiektów inżynierskich w postaci: wiaduktów, mostów, przepustów, chodników, ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia.

Dodano, że projekt trasy umożliwia dobudowanie w przyszłości trzeciego pasa ruchu na każdej z jezdni, bez ingerencji w istniejące obiekty inżynierskie.

Reklama

Przedsięwzięcie ma być realizowane w systemie optymalizuj/projektuj i buduj. Termin składania ofert upływa 11 marca 2019 r. GDDKiA przewiduje, że wykonawca zostanie wyłoniony latem br.

W październiku ub. r. GDDKiA wyłoniło i podpisało umowę z wykonawcą pierwszego odcinka S14 między węzłami Łódź Lublinek - Łódź Teofilów (12,2 km). Za 561,8 mln zł w ciągu 32 miesięcy (bez okresów zimowych) od chwili zawarcia kontraktu ma zrealizować go konsorcjum firm Budimex i Strabag.

Licząca 28,5 km trasa połączy się z oddanym do ruchu w 2012 r. fragmentem drogi ekspresowej S14, tworzącym obwodnicę Pabianic. Nowy odcinek drogi po zachodniej stronie aglomeracji łódzkiej wyprowadzi ciężki ruch samochodowy z Łodzi oraz m.in.: Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego.

>>> Czytaj też: Wiadomo, kto zbuduje kolejny odcinek drogi S19. Wartość kontraktu: 232,8 mln zł [MAPA]