Przetarg na obwodnice Nowej Dęby obejmował m.in. wykonanie studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.

Jak podała GDDKiA, przetarg został unieważniony, bo najkorzystniejsza oferta znacznie przewyższa kwotę, która zarezerwowana była w budżecie. W tym przetargu najkorzystniejsza oferta złożona została przez firmę Multiconsult Polska – ponad 3,6 mln zł. GDDKiA miała zarezerwowaną w budżecie kwotę ponad 1,8 mln zł.

Drugi unieważniony przetarg zakładał wykonanie koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla budowy II etapu obwodnicy Sanoka, która będzie częścią drogi krajowej nr 28. W tym przypadku także najkorzystniejsza oferta – złożona przez firmę HIGHWAY na niemal 2 mln zł – znacznie przekraczała zarezerwowaną przez GDDKiA kwotę - ponad 881 tys. zł.

Reklama

Jak podkreśliła w komunikacie GDDKiA, aktualnie przygotowywane są materiały do ponownego ogłoszenia obu przetargów. Powinno to nastąpić jeszcze w lutym br.

Zarówno obwodnica Nowej Dęby, jaki i Sanoka (II etap) powstaną w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic. Na Podkarpaciu powstanie w sumie 8 inwestycji, które będą finansowane z tego programu.

Rządowy program zakłada, że do 2030 r. powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Koszt realizacji obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł.