O sprawie pisze portal dziennika "Handelsblatt".

Centrum cargo we Frankfurcie

Lufthansa Cargo podaje, że wartość inwestycji sięgnie prawie 600 mln euro, czyli o ok. 100 mln więcej niż podano w raporcie grupy Lufthansa za rok 2023. Rzecznik spółki uzasadnił to "gwałtownym wzrostem kosztów materiałów, w szczególności stali".

Centrum cargo, które rozpoczęło działalność w 1982 roku, ma być całkowicie odnowione w niektórych częściach do 2030 roku. Grupa Lufthansa pierwotnie planowała całkowitą przebudowę terminalu cargo, ale w 2016 r. zrezygnowała z tego wartego 1,3 mld euro planu.

"Ta inwestycja jest wyraźnym zobowiązaniem wobec naszej macierzystej bazy we Frankfurcie" - powiedział Ashwin Bhat, szef Lufthansa Cargo, podczas prezentacji projektu w czwartek. "Świętujemy kolejny krok w naszej wizji" - dodał.

"Wizji - czyli celu, jakim jest pozostanie jednym z wiodących na świecie dostawców logistyki frachtu lotniczego i dalszy rozwój w branży", napisał "Handelsblatt". Magazyn wysokiego składowania o wysokości 42 metrów będzie w pełni zautomatyzowany i będzie miał dwukrotnie większą pojemność niż istniejące centrum towarowe.

Największe lotnisko cargo w Niemczech

Z obsługą prawie 2 mln ton towarów rocznie Frankfurt jest największym lotniskiem cargo w Niemczech, wyprzedzając Lipsk-Halle. Około jedna czwarta ładunków jest przewożona na pokładach samolotów pasażerskich. Większość jest jednak ładowana na specjalne samoloty towarowe.

Lufthansa pokłada duże nadzieje w transporcie towarowym. Obecnie dla LufthansyCargo lata 18 Boeingów 777 i cztery Airbusy A321. Liczba ta ma wkrótce wzrosnąć do 25 Boeingów 777. W dziale transportu towarowego grupy pracuje 4100 pracowników, z czego 2800 w samym Frankfurcie, poinformował "Handelsblatt".

Z Berlina Berenika Lemańczyk (PAP)