PGE Narodowy 'znacząco' zwiększy r: r zysk operacyjny w 2016 r.



Warszawa, 19.12.2016 (ISBnews) - PGE Narodowy zakończy 2016 r. na operacyjnym plusie z bardzo dobrym wynikiem finansowym, znacząco lepszym niż w 2015 r. poinformował prezes PL.2012+ Jakub Opara. Szczegółowe wyniki zostaną opublikowane w 2017 roku po zamknięciu audytu biegłego rewidenta.

"PGE Narodowy zakończy 2016 rok na operacyjnym plusie z bardzo dobrym wynikiem finansowym. Zgodnie z prognozą, zysk operacyjny będzie znacząco lepszy niż w 2015 roku" - poinformował Opara na konferencji prasowej podsumowującej kończący się czwarty rok działalności spółki.

"Warto podkreślić, że mimo wyłączenia obiektu na dwa miesiące w związku z organizacją prestiżowego szczytu NATO, udało nam się wygenerować przychody powyżej założonego budżetu na 2016 rok, w szczególności dzięki wydarzeniom całostadionowym, B2B oraz wynajmie powierzchni biurowych" - dodał prezes.

W lipcu 2016 roku na PGE Narodowym na odbył się szczyt NATO. Na płycie areny powstało miasteczko konferencyjne. Do dyspozycji organizatorów oddano także przestrzeń biurową o powierzchni ok 15 tys. m2.

"Organizacja szczytu NATO na PGE Narodowym pokazała, że nasz obiekt w krótkim czasie stał się bardzo ważnym miejscem na konferencyjnej mapie Polski i Europy" - podkreślił Opara.

Wskazał, że dziki drobiazgowo przestrzeganym procedurom wszystkie zaplanowane na ten rok imprezy odbyły się zgodnie z planem, a wszystkie elementy techniczne funkcjonowały prawidłowo.

W 2016 roku PGE Narodowy gościł 10 dużych wydarzeń sportowych, w tym m.in. mecze polskiej reprezentacji, maraton i mityng lekkoatletyczny. Podczas LOTTO Warsaw FIM SGP of Poland padł rekord frekwencji w historii żużla (70 tysięcy kibiców).

"Rekordowe wyniki świadczą o tym, że PGE Narodowy z roku na rok radzi sobie coraz lepiej, a obiekty takie jak stadiony mogą zarabiać na swoje utrzymanie. Po trudnych latach rozruchu w 2012 i 2013 roku gdzie stadion notował straty, wreszcie możemy cieszyć się z tego, że PGE Narodowy jest na dużym plusie i nie trzeba do niego dokładać" - podsumował wyniki prezes.

Zapowiedział także, że celem spółki jest rozszerzanie oferty.

"Aby utrzymać status lidera 'przemysłu czasu wolnego', chcemy zapewnić naszym gościom możliwości aktywnego spędzenia czasu nie tylko na terenie naszego obiektu, ale również na błoniach PGE Narodowego. Zgodnie z zapowiedziami, w 2016 roku rozpoczęliśmy prace nad projektem <>, który ma stać się ważną częścią przestrzeni miejskiej stolicy. Chcemy stworzyć miejsce dla rodzinnego spędzania czasu. Bezpieczne, przyjazne, atrakcyjne i wspierające relacje międzypokoleniowe. Projektujemy je także z myślą o osobach z ograniczoną sprawnością. <> chcemy również wspierać działalność amatorskich organizacji sportowych działających w otoczeniu naszego obiektu. W tym roku przygotowaliśmy strategię, określiliśmy zakres inwestycji i rozstrzygnęliśmy konkurs na projekt pierwszego etapu" - podkreślił prezes PL.2012+.

W planie inwestycji są m.in. strefy treningowe dla rolek, street workout i deskorolek, trasy spacerowe, boiska streetball, wypożyczalnia PGE Narodowego i "Zielona strefa". Przy bramach od ulicy Zielenieckiej ma powstać targ śniadaniowy i strefa piknikowa. Projekt zakłada również stworzenie galerii plenerowej i galerii sław upamiętniającej wizyty wyjątkowych osób lub wyjątkowe osiągnięcia w przestrzeni PGE Narodowego. Dla najmłodszych na błoniach wokół areny mają powstać rozproszone strefy zabaw, a dla seniorów strefa aktywności z przyrządami dostosowanymi do tej grupy wiekowej, podała spółka.

"W 2016 roku, również zgodnie z obietnicą, do sprzedaży trafiły nasze własne gadżety z logo PGE Narodowego. To dopiero początek uruchomionego przez nas projektu komercjalizacji pamiątek. Wyceniliśmy także licencję na komercyjne wykorzystanie wizerunku PGE Narodowego. W tym roku nasza arena pojawiła się w grach, książkach i kampaniach reklamowych znanych marek" - poinformował Opara.

W 2016 roku na PGE Narodowym odbyło się 19 imprez masowych, 200 wydarzeń społecznych i 280 wydarzeń biznesowych.

Plan na 2017 rok zakłada organizację przynajmniej 24 wydarzeń całostadionowych, kilkuset wydarzeń biznesowych i społecznych. Kontynuowany także będzie proces pozyskiwania nowych partnerów, poinformował prezes.

"Dopinamy kalendarz przyszłorocznych wydarzeń. Poza potwierdzonymi już imprezami, takimi jak mecze polskiej reprezentacji w eliminacjach Mistrzostw Świata, PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland, czy koncertami Coldplay, Depeche Mode i Robbiego Williamsa, mogę zdradzić, że prawdopodobnie pojawią się także inne dyscypliny sportowe. Pracujemy też nad autorskimi formatami wydarzeń" - ujawnił prezes PL.2012+.

PL.2012+ rozpoczęła funkcjonowanie w lutym 2008 roku, jako PL.2012 - spółka celowa Ministerstwa Sportu i Turystyki. Od 1 stycznia 2013 roku spółka PL.2012+ jest operatorem PGE Narodowego.

(ISBnews)