"Po wstępnym porównaniu okazało się, że Ursus złożył najniższą i najbardziej korzystną ofertę w jednym z największych postępowań publicznych na e-busy w Europie. Propozycja Ursusa opiewa na kwotę 96 mln zł brutto, zaś budżet zamawiającego ustalono na poziomie 102 mln zł brutto. Oferta firmy Solaris to 101 mln zł brutto. Obie spełniają wszystkie zgłoszone przez zamawiającego wymogi formalno-prawne" - czytamy w komunikacie.

Przetarg ogłoszony przez MZK w Zielonej Górze rozpisany został ponownie po tym, jak obie firmy w poprzednim postępowaniu przekroczyły zakładany przez miasto kosztorys. Propozycja Solarisa wyniosła wtedy 104,9779 mln zł brutto, a konsorcjum Ursus Bus 7 (Ursus Bus i Ursus), złożyło ofertę na kwotę 104,9997 mln zł brutto, przypomniano.

"MZK w Zielonej Górze termin pierwszej dostawy przewidziało na 1 lipca 2018 r., a wykonawca może zaoferować jego skrócenie o maksymalnie miesiąc. Wymogiem jest trzyletnia gwarancja. Punktowane jest jej wydłużenie o okres do 24 miesięcy. Realizacja dostaw powinna nastąpić do 30 listopada 2018 r." - podsumowano.

Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.


(ISBnews)