Jak donosi brytyjskie Nationwide Building Society w Wielkiej Brytanii rośnie zaufanie konsumentów. W lutym br. osiągnęło najwyższy poziom od 24 miesięcy 24 pkt, tym samym wzrosło ze styczniowego poziomu o 4 pkt. Ponadto podniosła się wartość tzw. indeksu optymistycznego nastroju konsumentów Index Sentiment. W lutym zwiększył się on o 6 pkt. i ukształtował się na poziomie 80 pkt.

Jak twierdzi w wypowiedzi dla agencji Bloomberg, szef ekonomistów urzędu Nationwide Martin Gabhauer, zaufanie konsumentów to niezbędny czynnik do stabilnego i zrównoważonego rozwoju gospodarczego kraju. Pomimo dosyć prawdopodobnego ryzyka, że wartość zaufania brytyjskich konsumentów w ciągu najbliższych miesięcy będzie dosyć chwiejna i z dużą skłonnością do zmian, wydaje się, iż ogólna tendencja panująca na Wyspach Brytyjskich jest raczej pozytywna i optymistyczna.