"Marvipol S.A. informuje, że w dniu 28 listopada 2014 r. zarząd podjął uchwałę o podjęciu prac nad podziałem Marvipol S.A. (spółka dzielona) przez wydzielenie. Podział spółki dzielonej nastąpi w trybie art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h. (podział przez wydzielenie), w drodze przeniesienia części majątku spółki dzielonej w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa spółki dzielonej, tj. działu motoryzacyjnego, na spółkę pod firmą M Automotive Holding S.A. w organizacji z siedzibą w Warszawie (spółka przejmująca)" - głosi komunikat.

Działalność działu motoryzacyjnego prowadzona dotychczas w ramach spółki polega przede wszystkim na sprawowaniu nadzoru właścicielskiego nad spółkami motoryzacyjnymi funkcjonującymi w ramach grupy kapitałowej Marvipol. Planowany podział spółki dzielonej ma na celu zreorganizowanie działalności grupy kapitałowej Marvipol, w ramach której nadal prowadzona będzie działalność developerska i wydzielenie z niej odrębnej struktury, w ramach której będzie prowadzona działalność motoryzacyjna, podano również.

"Celem podziału jest wyodrębnienie ze spółki dzielonej działu motoryzacyjnego i w ten sposób: uzyskanie wiarygodnej rynkowej wyceny działalności motoryzacyjnej; umożliwienie potencjalnym inwestorom wyboru profilu działalności gospodarczej w ramach aktywności spółki dzielonej lub spółki przejmującej; zwiększenie przejrzystości grupy kapitałowej Marvipol dla akcjonariuszy i potencjalnych inwestorów" - czytamy dalej.

Intencją zarządu jest, by w ramach procedury podziału akcje spółki przejmującej, zostały dopuszczone i wprowadzone do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW, podkreślono.

Reklama

>>> Czytaj też: Marvipol liczy na sprzedaż ponad 2 tys. aut Jaguar i Land Rover w 2016 r.

W wyniku podziału wszyscy dotychczasowi akcjonariusze spółki dzielonej otrzymają nowo wyemitowane akcje spółki przejmującej.

We wrześniu ubiegłego roku wiceprezes spółki Sławomir Horbaczewski poinformował agencję ISBnews, że Marvipol nie wyklucza rozdzielenia biznesu deweloperskiego i motoryzacyjnego oraz notowania obu na GPW jako oddzielne spółki.

W lipcu br. wiceprezes ds. finansowych Paweł Szymański zapowiedział wprowadzenie na giełdę segmentu motoryzacyjnego, co pozwoli sfinansować 60-milionowy program inwestycyjny. Według jego ówczesnych słów, segmenty deweloperski, motoryzacyjny oraz myjni nie dają wymiernych synergii, dlatego spółka chce wydzielić segment motoryzacyjny - M Automotive Holding.

Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów. Jest również generalnym importerem lub wyłącznym przedstawicielem na Polskę marek samochodów Land Rover, Jaguar i Aston Martin. Model biznesowy grupy uzupełnia sieć myjni samochodowych Robo Wash. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r.