Strata operacyjna wyniosła 25,4 mln zł wobec 29 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 354,6 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec 319,6 mln zł rok wcześniej.

W całym 2015 r. spółka miała 78,4 mln zł jednostkowego zysku netto w porównaniu z 86,9 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 765,6 mln zł w porównaniu z 1 837,8 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży uzyskane od podmiotów z Grupy Goodyear po czterech kwartałach 2015 r. stanowiły 92,6% sprzedaży ogółem, wobec 88,7% w analogicznym okresie 2014 r. Wartość sprzedaży do podmiotów niepowiązanych obniżyła się w minionym roku o 36,9% w porównaniu z rokiem 2014, zaś jej udział w przychodach ogółem spadł w okresie 2014-2015 z 11,3% do 7,4%" - czytamy w komunikacie. 

Po czterech kwartałach 2015 r. koszty sprzedaży oraz ogólnego zarządu wyniosły 75,7 mln zł i były o 16,3% niższe r/r. Dębica podała, że spadek kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu wynikał z niższych kosztów bonusów handlowych oraz z oszczędności poczynionych w innych obszarach kosztowych.

Spółka podała, że na spadek zysku netto po dwunastu miesiącach minionego roku istotny wpływ miało utworzenie rezerwy na podatek odroczony w wysokości 8 mln zł, w związku z działalnością na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec.

Jak wskazał prezes FO Dębica Stanisław Cieszkowski, potencjał rynkowy, zarówno w Polsce, jak i w Europie Środkowo-Wschodniej, był w IV kw. ub . roku we wszystkich segmentach wyższy, niż w analogicznym okresie roku 2014. Dotyczyło to zwłaszcza segmentu opon do pojazdów osobowych oraz dostawczych.

"Również w ujęciu dwunastu miesięcy 2015 r. vs. dwunastu miesięcy 2014 r. obserwowaliśmy na rynkach europejskich tendencję wzrostową we wszystkich segmentach, choć w przypadku Polski, w najbardziej dla nas istotnym segmencie opon do samochodów osobowych i dostawczych, był to wzrost zaledwie 1-procentowy. Pomimo poprawy sytuacji rynkowej w czwartym kwartale, wynik całoroczny pozostał więc pod wpływem splotu niekorzystnych uwarunkowań rynkowych obserwowanych w pierwszych trzech kwartałach 2015 roku. Należały do nich niższe w stosunku do 2014 r. zapotrzebowanie na opony zimowe oraz utrzymująca się nadpodaż opon na polskim rynku, wywierająca presję na obniżkę ich cen. Mimo tych niekorzystnych zjawisk spółka wypracowała po czterech kwartałach 2015 r. wynik EBIT lepszy, niż w analogicznym okresie roku 2014. To głównie zasługa efektywnego zarządzania kosztami " - powiedział Cieszkowski, cytowany w komunikacie.

Wydatki inwestycyjne FO Dębica wyniosły 76 mln zł w ub. roku. Spółka podała, że przeznaczono je m.in. na modernizację linii produkcyjnych opon do samochodów ciężarowych oraz rozszerzenie gamy produktów, w celu zapewnienia jej jeszcze lepszej rentowności i zwiększania jej konkurencyjności w tym segmencie.

FO Dębica jest największym polskim producentem opon do samochodów osobowych i dostawczych. Wiodącą pozycję zajmuje również na rynku opon całostalowych do samochodów ciężarowych, opon do samochodów terenowych, maszyn i urządzeń rolniczych oraz innych produktów z branży oponiarskiej