Jak podała agencja AP, to wynik lepszy niż prognozowali analitycy Zacks Investment Research, którzy spodziewali się 1,32 dol. za akcję.

Łączne przychody największej na świecie sieci fast-food również okazały się w I kwartale lepsze niż szacowali specjaliści. Wyniosły 5,68 mld dol., w porównaniu z zakładanymi 5,48 mld dol.

Jak podał McDonald's, jego globalna sprzedaż w otwartych lokalach wzrosła o 4 proc., w tym sprzedaż na rynku amerykańskim - o 1,7 proc. (wobec odpowiednio 1 proc. i 0,8 proc. prognozowanych przez ekspertów Thompson Reuters).

"Nasze wysiłki, by budować lepszą (sieć) McDonald's przynoszą efekty. (...) Silnie wystartowaliśmy w 2017 rok" - napisał szef McDonald's Steve Easterbrook w komunikacie, cytowanym przez agencję Reuters. "W branży odczuwa się pilną konieczność działania w odpowiedzi na naszą strategię, by zatrzymać grono naszych stałych klientów, odzyskać tych, którzy od nas odeszli i przekonać klientów, którzy odwiedzają nas od czasu do czasu, by zostali z nami na stałe" - podkreślił.

Reklama

Firma z siedzibą w Oak Brook, w stanie Illinois chce przyciągać do swych restauracji więcej klientów m.in. przez zmiany w menu. Według AP np. w amerykańskich restauracjach sieci od przyszłego roku burgery mają być przygotowywane ze świeżej, a nie mrożonej wołowiny.

Jak wskazała AP, od początku akcje McDonald's poszły w górę o 10 proc.