O 9,6 proc., do ponad 74,1 tys. egzemplarzy, wzrosła sprzedaż Gazety Prawnej w listopadzie ubiegłego roku w stosunku do tego samego miesiąca 2007 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, dotyczących sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich. Pod tym względem GP jest liderem wśród gazet ogólnopolskich i biznesowych i od 20 miesięcy nieprzerwanie utrzymuje rosnącą sprzedaż. W okresie od stycznia do listopada 2008 roku średnia sprzedaż GP wyniosła ponad 77 tys. egzemplarzy, co daje 3,4-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2007 roku.
Drugim tytułem, który poprawił swój wynik, był Super Express. W listopadzie 2008 roku zwiększył swoją sprzedaż o 0,6 proc. do 202,7 tys. egzemplarzy, a od początku 2008 roku o 3,6 proc. do blisko 204,1 tys. egzemplarzy.
Pozostałe tytuły pogorszyły swoje wyniki zarówno w listopadzie, jak i w okresie styczeń-listopad 2008. Najwięcej stracił Dziennik - jego sprzedaż ogółem spadła w listopadzie o 52,9 proc. do niecałych 77,8 tys. egz. Sprzedaż Gazety Wyborczej spadła o 12,8 proc. do 373,6 tys. egz., a Rzeczpospolitej - o 17,1 proc. do 130,2 tys. egz. Listopad przyniósł także słabszą sprzedaż niszowych tytułów biznesowych. Sprzedaż Pulsu Biznesu spadła o 9,5 proc. do 18 tys. egzemplarzy, a Parkiet stracił w listopadzie 15,9 proc. do 9,4 tys. egzemplarzy.
SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK
Reklama
Od 2 stycznia Gazeta Wyborcza zmieniła cenniki reklamowe wydania ogólnopolskiego oraz niektórych dodatków (np. Wysokie Obcasy czy Gazeta Co jest Grane). Ceny reklam w tych wydaniach wzrosły średnio o 7,9 proc. Z początkiem roku 2009 zmieniły się także ceny reklam i ogłoszeń w niektórych wydaniach lokalnych gazety.