Warszawa, 08.03.2019 (ISBnews) - Agora szacuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć od 2,5 do 4,5% r/r w 2019 r., podała spółka.
Agora szacuje dynamikę rynku reklamy w TV na 2-4%, w internecie 5-8%, w radiu 2-4%, w reklamie zewnętrznej 2-4%, w kinach 1-3%. W dziennikach oczekiwany jest spadek o 11-13%, a w czasopismach - o 8-10%, wymieniono w raporcie.
Rynek reklamy w Polsce w IV kwartale 2018 r. wzrósł o 4,5%. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług ok. 2,8 mld zł. W całym 2018 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o 7,5% do ok. 9,6 mld zł, podano także.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM.
(ISBnews)