Trwa zła passa dzienników. Według danych na temat sprzedaży ogółem, zgromadzonych przez ZKDP, wszystkie tytuły pogorszyły swoją sprzedaż w stosunku do maja ubiegłego roku. Najmniej straciły Gazeta Prawna i Fakt. Sprzedaż obu tytułów spadła po 4,9 proc. odpowiednio do 71 tys. 510 egz. i 454 tys. 690 egzemplarzy.
Fakt utrzymał pozycję najlepiej sprzedającej się gazety codziennej. Jego konkurent Super Express w maju sprzedał 183,1 tys. egz., o 10,4 proc. mniej niż 12 miesięcy wcześniej.
Dziennik sprzedał w maju 78,9 tys. egz., o 33,6 proc. mniej niż rok wcześniej. O 14,1 proc., do 118 tys. egz. – spadła sprzedaż Rzeczpospolitej, a sprzedaż Gazety Wyborczej zmniejszyła się o 20,1 proc. do 327,3 tys. sztuk.
Wśród dzienników biznesowych aż o 25,3 proc., do 7,9 tys. egz., spadła sprzedaż Parkietu. Z kolei o 17,2 proc., do 15,2 tys. egz., pogorszył się wynik Pulsu Biznesu.
Reklama
Sprzedaż Przeglądu Sportowego w maju zmniejszyła się o 13,3 proc. i wyniosła 55,5 tys. egzemplarzy.
Od stycznia do maja sprzedaż GP wyniosła 81,5 tys. egz. i była tylko o 1,3 proc. niższa niż rok temu. Fakt sprzedawał w tym czasie 477,8 tys. egz. (-7,2 proc.), Gazeta Wyborcza 359,6 tys. egz. (-13,9 proc.), Super Express 199,1 tys. (-4,7 proc), Rzeczpospolita 123,2 tys. (-12,8 proc.), Dziennik 85,3 (-39,9 proc.), Przegląd Sportowy 57,1 tys. (-10,7 proc.), Puls Biznesu 15,7 tys. (-17,1 proc.), Parkiet 8,7 tys. (-22,6 proc.).
81,5 tys.
egzemplarzy sprzedawała średnio GP miesięcznie w okresie styczeń–maj