Średniej wielkości placówka bankowa jest wyceniana na ok. 0,5 mln zł. Przy takim założeniu wartość transakcji sięgnęłaby 28 mln zł. Żadna ze stron nie potwierdza tych informacji.

W Polsce strata Allianz Banku za ubiegły rok wyniosła 126 mln zł. Obecnie Allianz Bank ma 50 tys. klientów. Jego władze zakładały, że do ich pozyskiwania i oferowania im produktów wykorzystywane będą nie tylko placówki i zdalne kanały, ale także agenci ubezpieczeniowi pracujący w grupie.

Niemiecka grupa Allianz w Polsce oprócz swojej najmłodszej inwestycji, czyli banku, ma także dwie spółki ubezpieczeniowe, towarzystwo funduszy inwestycyjnych oraz towarzystwo emerytalne. Liczba klientów całej grupy Allianz sięga już 2,3 mln, a aktywa pod zarządzaniem wynoszą 9,1 mld zł.

W marcu Paweł Dangel, szef grupy Allianz w Polsce, zapowiadał, że do końca roku liczba klientów banku miała wzrosnąć do 100 tys.

Reklama

Więcej w "Rzeczpospolitej".