W obliczu spadających wpływów ze sprzedaży płyt DVD, wytwórnie filmowe poszukują nowych źródeł zysków. Disney, Warner i Sony prowadzą rozmowy w sprawie nowych usług z firmą In Demand, partnerską spółką utworzoną przez Cox Communications, Comcast, oraz Time Warner Cable. Nowe rozwiązanie zakłada, że za odpowiednią opłatą najnowsze hity kinowe będzie można obejrzeć w TV w krótkim czasie po premierze.

Sony testował podobną usługę już w 2008 roku. Warner planuje wypróbowanie nowego rozwiązania jeszcze w tym roku, a Disney na początku 2011 r. Nie wiadomo dokładnie, ile nowa usługa, tzw. „premium”, miałaby kosztować ani jak długo widzowie będą czekać na film od jego kinowego debiutu. Dyrektor finansowy Warnera szacuje, że cena jednego pokazu wyniesie około 20 - 30 dol.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Disney zamierza także udostępniać filmy przez połączone z siecią urządzenia, jak Xbox Microsoftu i PlayStation 3 Sony. „Uważam, że jest jeszcze wiele produktów, które możemy stworzyć dzięki telewizji połączonej z internetem”- mówił niedawno Robert Iger, prezes Disney’a.