Prasa przenosi się do Internetu i coraz więcej zarabia na wirtualnych czytelnikach. To głównie dzięki nim kwartalny wynik New York Times Company przebił prognozy analityków.

Zysk amerykańskiego wydawcy wprawdzie spadł w porównaniu do analogicznego kwartału 2010 roku, ale i tak wypadł lepiej od oczekiwań. Zysk netto w III kw. wyniósł 5 centów na akcję w porównaniu do prognozowanych 3 centów na akcję.

Wydawca NYT zanotował spadek dochodów o 3,1 proc. Zyski z reklam zmniejszyły się aż o 8,8 proc., głównie za sprawą coraz niższych przychodów z materiałów promocyjnych w prasie drukowanej.

Od lutego internetowa wersja dziennika New York Times wymaga opłacenia abonamentu przez użytkowników, którzy miesięcznie chcą mieć dostęp do ponad 20 artykułów. Wydawca chce w ten sposób zbilansować spadek przychodów z tradycyjnej, papierowej wersji gazety.

Na koniec trzeciego kwartału internetowy NYT miał 324 tys. zarejestrowanych użytkowników. „Cyfrowy abonament był dla nas kluczowy w ostatnim kwartale”- komentuje Janet Robinson, prezes NYT Co.