RIM, producent smartfonu BlackBerry, pokazał światu swoje najnowsze dziecko - tablet PlayBook. Urządzenie, o wymiarach 130x193x10 mm i wadze 400 gramów, ma dotykowy 7-calowy ekran o rozdzielczości 1024x600. Tablet będzie dostępny w USA na początku przyszłego roku, a w innych krajach w drugim kwartale 2011 roku. Na razie nie ujawniono, jaka będzie cena PlayBooka.

Urządzenie ma podbić serca przedsiębiorców. Tablet jest mniejszy, cieńszy i ma jaśniejszy ekran od swojego konkurenta z Apple. „Głównymi odbiorcami naszego produktu mają być zajęci, pracujący ludzie”- mówi o PlayBooku jeden z prezesów RIM, Jim Balsillie. W czerwcu Tim Cook, dyrektor operacyjny Apple, chwalił się, że w połowie firm z pierwszej setki magazynu Fortune pracownicy używają bądź testują iPada.

Research In Motion liczy na to, że PlayBook pomoże spółce zwiększyć zyski, ponieważ w coraz mniejszej liczbie przedsiębiorstw biznesmeni używają BlackBerry. Wprawdzie urządzenie RIM nadal jest w tym sektorze liderem, ale jego udział w rynku smartfonów dla firm spadł w drugim kwartale tego roku z 19 proc. do 18,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku.

Aby obejrzeć galerię, kliknij w zdjęcie poniżej

Reklama
ikona lupy />
Prezentacja tabletu RIM PlayBook / Bloomberg
ikona lupy />
Prezentacja tabletu RIM PlayBook / Bloomberg
ikona lupy />
Szef RIM Mike Lazaridis prezentuje tablet PlayBook / Bloomberg
ikona lupy />
Prezentacja tabletu RIM PlayBook / Bloomberg