Zamówienie, ogłoszone pierwotnie we wrześniu 2007 r. i warte ponad 5 miliardów dolarów, dotyczy dostawy silników Trent 900, które mają napędzać 12 Airbusów A380 z możliwą realizacją dodatkowych siedmiu opcji oraz dostawy silników Trent 1000, które mają napędzać 24 samoloty Boeing 787 Dreamliner.

British Airways nie zraziły się ostatnimi problemami z silnikami Rolls-Royce'a, które wystąpiły m.in. podczas testów Boeinga 787 Dreamliner we wrześniu oraz w samolotach australijskich linii Quantas w listopadzie.

„Jesteśmy zaszczyceni, że udało nam się podpisać umowy, które czynią linie British Airways silniejszymi w przyszłości. Możemy pochwalić się długą i owocną współpracą z firmą Rolls-Royce i chcemy kontynuować współpracę z nimi w przyszłości" - powiedział Willie Walsh, prezes British Airways.

„Witamy z zadowoleniem fakt zawarcia tych kontraktów z wartościowym klientem. Jesteśmy zaszczyceni, że British Airways niezmiennie ufa naszej, światowej klasy technologii silników Trent i poziomowi świadczonych przez nas usług.” - dodał John Rose, prezes Rolls-Royce’a.

Reklama

British Airways jest jednym z dziewięciu klientów, którzy wybrali silniki Trent 900 dla Airbusów A380. Silnik Trent 1000 wybrano do napędzania pierwszego Boeinga 787 japońskich linii lotniczych All Nippon Airlines.

Główną siedzibą Rolls-Royce’a w Europie Środkowej jest Praga. Grupa posiada również zakład, zajmujący się produkcją stoczniową w Gniewie w Polsce, gdzie zatrudnia ok. 400 osób oraz stoczniowe centrum serwisowe w Chorwacji. Na 2011 rok zaplanowane jest otwarcie zakładu serwisowo - remontowego w polskim porcie w Gdyni.

Polskie Linie Lotnicze LOT są pierwszym klientem dla silnika Trent 1000 firmy Rolls-Royce.

ikona lupy />
Silnik Trent 900 Rolls-Royce w samolocie Airbus A380. Publikacja za zgodą Rolls-Royce. Copyright © Rolls-Royce plc 2010. / Forsal.pl
ikona lupy />
Silnik Trent 900 produkcji Rolls-Royce w samolocie Airbus A380. Publikacja za zgodą Rolls-Royce. Copyright © Rolls-Royce plc 2010. / Forsal.pl
ikona lupy />
Silnik Trent 1000 produkcji Rolls-Royce w samolocie Boeing 787 Dreamliner. Publikacja za zgodą Rolls-Royce. Copyright © Rolls-Royce plc 2010. / Forsal.pl