Robert Radoń, dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedział podczas konferencji prasowej we wtorek, że zawieszenie wiechy oznacza zakończenie pewnego etapu robot budowlanych.

"W tym przypadku została zakończona budowa pylonu, którego konstrukcja ma wysokość 122 metry" - mówił Radoń. Żuraw wysoki na 145 metrów umieścił na najwyższej części pylonu choinkę, która z ziemi wydaje się niewielką wiechą.

Aby obejrzeć galerię, kliknij w zdjęcie poniżej

W Polsce nie ma wyższego pylonu niż ten, ani też dłuższej przeprawy. Do pylonu w kształcie litery "H", postawionego na wyspie na środku Odry, podwieszone będą za pomocą 160 want (stalowych lin) dwie niezależne, wielopasmowe jezdnie. Każda taka lina musi zostać zamontowana z ogromną precyzją, pod różnymi kątami, będzie bowiem przenosić ciężar konstrukcji pomostów na pylon.

Reklama

"To unikatowe rozwiązanie, nie stosowane do tej pory nigdzie indziej" - mówił we wtorek podczas konferencji prasowej prof. Jan Biliszczuk, autor projektu, który zaznaczył, że całą przeprawę w sumie projektowało ponad 100 inżynierów.

Profesor dodał, że Most Rędziński jest najwyższą przeprawą w Polsce w klasie mostów betonowych podwieszonych na jednym pylonie i czwartym największym mostem betonowym świata.

W sumie most będzie miał 612 metrów długości, a z dojazdowymi estakadami ponad 2 km. W każdym kierunku kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy. Most Rędziński wejdzie w skład niespełna 40-kilometrowej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

AOW ma zaczynać się w Magnicach, k. autostrady A4, stamtąd poprowadzi do wrocławskiego lotniska na Strachowicach, dalej przez Most Rędziński i wrocławskie osiedle Osobowice, aż do Długołęki w kierunku na Poznań i Warszawę.