Z analizy internetowej bazy kursów i szkoleń Edustacja.pl wynika, że e-learningiem zainteresowani są mieszkańcy dużych miast, głównie z województw mazowieckiego, wielkopolskiego i śląskiego. Najrzadziej z tej formy nauki korzystają mieszkańcy województw opolskiego i świętokrzyskiego. Jak wyglądają statystyki? Co czwarty internauta zainteresowany e-learningiem, pochodzi z Mazowsza, co ósmy z Wielkopolski, a co dziesiąty ze Śląska.

>>>> Czytaj też: E-apteczna ofensywa. Największe serwisy walczą o rynek leków

– Kursy internetowe są popularne również w małopolskim i na Dolnym Śląsku, skąd pochodzi co dwunasty chętny na naukę w sieci oraz łódzkim i pomorskim skąd pochodzi co dwudziesta taka osoba – przekonuje Katarzyna Przybylska z internetowej bazy kursów i szkoleń Edustacja.pl. – Są jednak rejony, gdzie e-learning nie jest popularny. Ciekawe jest np., że nasze strony odwiedza więcej Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii niż w województwie opolskim – dodaje. Osoby poszukujące kursów w Internecie pochodzą najczęściej z wielkich miast. Głównie z Warszawy i Poznania, a także szeregu miast aglomeracji śląskiej (Sosnowiec, Częstochowa, Gliwice, Chorzów, Rybnik, Zabrze, Ruda Śląska, Tychy i Bytom).

Użytkownicy najczęściej poszukują szkoleń językowych (10,5 proc.),z zakresu informatyki (9,2 proc.) i zarządzania (5,8 proc.). Na Mazowszu i w Małopolsce poszukiwane są najczęściej kursy dla agentów ubezpieczeniowych. Na Śląsku i w Wielkopolsce królują języki, odpowiednio hiszpanki i niemiecki. Na Dolnym Śląsku najpopularniejsze są kursy z technik sprzedaży. E-learning umożliwia naukę w dogodnym dla nas czasie i miejscu. Pozwala także na uniknięcie wad tradycyjnych form kształcenia. Jego uczestnik nie jest uzależniony od innych kursantów oraz ograniczany przez ich poziom wiedzy.

Reklama
ikona lupy />
Zainteresowanie kursami w rejonach / Forsal.pl