Seria szokujących obrazów to część nowej kampanii prowadzonej przez United Colors of Benetton. Alessandro Benetton, zastępca prezesa Benettona, który zaprezentował wczoraj kampanię w Paryżu twierdzi, że akcja ma promować ideę walki z nienawiścią.
>>> czytaj też: Czy rozmiar ma znaczenie? Im krótszy członek, tym szybszy wzrost PKB
„Obrazy są bardzo kontrowersyjne i silne w wymowie. Chcemy wysłać światu mocny przekaz. Nie chcemy w żaden sposób obrażać czy odnosić się w sposób lekceważący do światowych liderów, rozpatrujemy ich jedynie jako pewne postacie koncepcyjne, prezentujące braterstwo, potwierdzone pocałunkiem” – powiedział Alessandro Benetton dla „The Times of India”.
>>> zobacz też: Reklama on-line: Na skuteczną kampanię reklamową w sieci wystarczy 2 tys. zł
Firma na nadzieję, że kampania stworzy kulturę tolerancji i walki z nienawiścią. Benetton planuje serię akcji z udziałem młodych ludzi w symbolicznych miejscach wszędzie tam, gdzie „desperacko” potrzeba pokoju: w Tel Awiwie, Nowym Jorku, Rzymie, Mediolanie i Paryzu.
Akcja firmy w bardzo krótkim czasie wzbudziła wiele kontrowersji na całym świecie. W jednym z obrazów do fotomontażu użyto wizerunek papieża Benedykta XVI, całującego imama meczetu Al-Azhar w Kairze Ahmeda al-Tajeba. Watykan rozważa możliwość podjęcia kroków prawnych przeciwko firmie Benetton.
"Należy wyrazić zdecydowany protest przeciwko niedopuszczalnemu wykorzystaniu wizerunku papieża, zmanipulowanemu i instrumentalnie użytemu "- powiedział rzecznik Watykanu ksiądz Federico Lombardi, cytowany przez agencją Ansa
Przedstawiciele firmy Benetton odpowiadają: "Podczas gdy globalna miłość jest wciąż utopią, choć jest wartością, zachęta do tego, by nie nienawidzić, by zwalczać kulturę nienawiści jest ambitnym, lecz realistycznym celem" - oświadczyła firma Benetton w wydanym komunikacie”.
Ostatecznie jednak firma wycofała obrazy z wizerunkiem papieża. Rzecznik grupy Benetton powiedział agencji Ansa: "Jest nam przykro, że wykorzystanie wizerunku papieża i imama zraniło wrażliwość wiernych". "Na potwierdzenie naszych uczuć postanowiliśmy natychmiast wycofać ten obraz" - dodał.
Aby obejrzeć obrazy z kontrowersyjnej kampanii, kliknij w zdjęcie poniżej.