Jak podał w środę PKN Orlen, certyfikat CIPS potwierdza perfekcję w zakresie realizacji procesów zakupowych, gwarantując jednocześnie światową jakość stosowanych przez firmę standardów.

Orlen Upstream, otrzymując potwierdzenie CIPS, dołączył do takich znaczących firm na świecie jak: Microsoft, British Airways, Vodafone czy Hewlett Packard.

"Jesteśmy dumni, że możemy stanąć w jednym szeregu ze światowymi gigantami, przywiązującymi wagę do wdrażania dobrych praktyk" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Orlen Upstream Wiesław Prugar. Ocenił, że certyfikat CIPS "to nie tylko świadectwo rzetelności w zakresie praktyk zakupowych, ale i globalny stempel wiarygodności" pokazujący, że z Orlen Upstream - jak podkreślił - "warto robić interesy".

Orlen Upstream to spółka powołana do realizacji strategii PKN Orlen w zakresie poszukiwania i wydobywania ropy naftowej oraz gazu ziemnego.

Reklama

>>> Czytaj też: "Top 100 Global Innovators": zobacz najbardziej innowacyjne firmy świata

"Certyfikat dowodzi, że nasze działania są profesjonalne, przejrzyste i powtarzalne oraz przyczyniają się do zaopatrywania klientów wewnętrznych w produkty i usługi, spełniające ich wymagania jakościowe, z jednoczesnym uwzględnieniem najkorzystniejszego rachunku ekonomicznego" - oświadczył Robert Piskunowicz, kierownik działu zakupów i logistyki, który koordynował proces certyfikacji po stronie Orlen Upstream.

"Jest to nasza pierwsza akredytacja w Polsce i mamy nadzieję, że będzie ich dużo więcej" - powiedział Prezes Zarządu CIPS David Noble. Dodał, że organizacja współpracuje z przedstawicielami sektora ropy, gazu i energii na całym świecie i "wszędzie obserwuje te same wyzwania".

"Certyfikacja CIPS wskazuje te firmy, które są solidnym partnerem w warunkach coraz silniejszej potrzeby ograniczania ryzyka związanego z wytwarzaniem energii i konieczności radzenia sobie z coraz trudniejszymi i dłuższymi procesami w eksploracji złóż ropy" - wyjaśnił Noble. Jego zdaniem, certyfikat CIPS pomoże Orlen Upstream udokumentować swój stopień zaawansowania w działaniu zgodnie z najlepszymi międzynarodowymi praktykami, a także "orientować kierunek rozwoju według benchmarków innych firm, które zdecydowały się na ten proces certyfikacji w celu poprawy konkurencyjności".

Działający od 1932 r. Chartered Institue of Purchasing & Supply (CIPS) z oddziałami w Wlk. Brytanii, Afryce Południowej, Australii oraz w regionie Bliskiego Wschodu jest wiodącą instytucją opiniotwórczą w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw (Supply Chain Management). Procedura certyfikacji wymaga wykonania szczegółowego audytu. Przedstawiciel CIPS w trakcie badania przebywał w siedzibie Orlen Upstream, analizując politykę, instrukcje i procedury zakupowe spółki.

W 1992 r. CIPS uzyskał Przywilej Królewski nadany przez Królową Elżbietę II, będący świadectwem wysokiej rangi tej instytucji. CIPS wspiera pracowników oraz organizacje z publicznego, prywatnego oraz trzeciego sektora w dążeniu do biznesowej doskonałości i implementacji międzynarodowych standardów, między innymi poprzez organizację szkoleń i konferencji, kwalifikowanie, opracowywanie narzędzi dla procesów zakupowych oraz certyfikowanie osób i instytucji, a także oferowanie rozwiązań biznesowych. Organizacja skupia obecnie około 65 tys. członków w 150 krajach, zajmujących się na co dzień różnymi aspektami procesu zakupowego.

Certyfikat CIPS posiada około 100 firm na świecie, a Orlen Upstream jest pierwszą firmą w Polsce z tym dokumentem.