"Przedział cenowy akcji Grupy Nokaut SA – czołowego gracza e-commerce w Polsce, właściciela internetowych porównywarek cen – wynosi od 15,5 zł do 21,5 zł. Tym samym wartość oferty może wynieść 40,29 - 55,89 mln zł, w tym wartość akcji nowej emisji 26,35 - 36,55 mln zł.

Od dziś do 8 grudnia 2011 trwa budowa księgi popytu oraz zapisy w Transzy Detalicznej. Około 80% oferowanych akcji jest dedykowane inwestorom instytucjonalnym, a pozostała część inwestorom indywidualnym. Główni akcjonariusze zobowiązali się do niezbywania swoich akcji przez 12 miesięcy" - czytamy w komunikacie.

W prospekcie emisyjnym spółka podawała, że wartość nowej emisji ma wynieść 37,5-52,5 mln zł. Oferta obejmuje łącznie 2.599.500 akcji, w tym 1.700.000 akcji nowej emisji serii C oraz 899.500 akcji istniejących serii A.

Cena emisyjna i sprzedaży zostanie podana do publicznej wiadomości 9 grudnia do godz. 9.00, a zapisy w Transzy Dużych Inwestorów odbędą się w dniach 9 - 14 grudnia 2011. Oferującym jest Dom Maklerski BZ WBK. Najważniejszym celem emisyjnym ma być sfinansowanie przejęcia serwisów internetowych Skąpiec.pl oraz Opineo.pl. Na ten cel spółka chce przeznaczyć 10-12 mln zł.

W 2012 r. wyemituje też dla właścicieli tych serwisów nowe akcje serii D (w cenie takiej samej, jak w ofercie publicznej akcji serii C). Łączna wartość transakcji przejęcia Skąpca to ok. 27,5-29,5 mln zł, a Opineo - 6-7 mln zł. Skąpiec.pl spółka planuje przeznaczyć , zaś na zakup Opineo.pl ok. 6-7 mln zł. Nokaut zamierza wydać też 18-26 mln zł na zakup i rozwój oprogramowania, 4-7 mln zł na ekspansję rynkową oraz 1-2 mln zł na inne wydatki. Grupa prognozuje, że w 2012 roku osiągnie przychody na poziomie 21,08 mln zł i zysk netto 6,97 mln zł.

Jednak ze względu na planowaną datę przejęcia (kwiecień 2012 roku) dane te nie obejmują wyników przejmowanych podmiotów - Skąpiec.pl i Opineo.pl - za I kw. 2012 roku. Spółka podała, że jej porównywarka cen Nokaut.pl ma obecnie niemal 3 mln realnych użytkowników, 12 mln ofert i współpracuje z blisko 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 mld zł.