– Podzieliliśmy ich na trzy grupy: przebojową młodzież, profesjonalistów i eksperymentatorów – mówi Katarzyna Pąk z Ericsson Polska.

Przebojowa młodzież to 7 proc. internautów. Z siecią łączą się praktycznie cały czas. Fascynuje ich sukces materialny i modne marki, ale nie są wobec nich lojalni. Większą grupę (ok. 10 proc.) stanowią profesjonaliści w wieku 25 – 39 lat, którzy już zajmują się rozwijaniem kariery. Cenią marki i funkcjonalność. Wybierają telefony stylowe i biznesowe, bo ich na to stać. Aż 15 proc. to eksperymentatorzy: lubią wyróżniać się z tłumu i korzystają z nowinek.
– Dobrze rokuje to dla rozwoju innowacyjnych usług i nowych technologii. Operatorzy komórkowi powinni pochylić się nad tą grupą klientów – dodaje Katarzyna Pąk.
Reklama
Mogą ich wykorzystać jako propagatorów nowych usług wykorzystujących mobilny internet. Jak udowodnił Malcolm Gladwell w książce „Punkt przełomowy”, nowe produkty mogą zdobywać popularność w taki sposób, w jaki rozprzestrzeniają się wirusy – od jednej osoby do drugiej. Warunek: po nowinki muszą sięgać osoby wpływowe, wyznaczające trendy. Takie jak pionierzy. – Operatorzy muszą wymyślić nowe cyfrowe usługi, by klienci chcieli sięgać po mobilny internet – dodaje Tomasz Kulisiewicz, analityk firmy Audytel. Od tego zależy przyszłość ich biznesu, bo na usługach głosowych już nie zarabiają.