Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestują w dwa strategiczne wiadukty na Centralnej Magistrali Kolejowej. „To element przygotowań do zwiększenia prędkości polskich kolei do 200 km/h”, informuje spółka.

W czerwcu państwowy przewoźnik podpisał umowy na budowę dwóch wiaduktów drogowych nad trasą łączącą Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem. Umowy obejmują likwidację skrzyżowań jednopoziomowych i budowę bezkolizyjnych skrzyżowań dróg z koleją.

Inwestycja ma przyczynić się do przystosowania jednej z głównych tras kolejowych w Polsce do dużych prędkości i skrócić czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Krakowem i Katowicami. „Kolej stanie się konkurencyjna dla transportu lotniczego i drogowego”, jak czytamy w komunikacie PKP.

Reklama

Dwupoziomowe skrzyżowania powstaną nad dwiema drogami powiatowymi. Pierwsze w gminie Kowiesy w powiecie Skierniewickim, drugie na lokalnej trasie Wierna Rzeka – Ruda Pilczycka – Przedbórz.

To dwa kolejne, spośród dziewięciu likwidowanych przejazdów tego typu. W ich miejscu zbudowane będą skrzyżowania umożliwiające bezkolizyjny przejazd pociągów i samochodów oraz jazdę z dużymi prędkościami.

Wykonawcami inwestycji są spółki: Strabag z Pruszkowa, która zbuduje jeden z wiaduktów za 10,38 mln zł oraz Mota-Engil Central Europe S.A. z Krakowa odpowiedzialna za drugą inwestycję wartą 14,29 mln zł.

Zakończenie realizacji umów przewidziano na koniec listopada 2013 roku. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetu państwa.

ikona lupy />
Pociąg Pendolino Alstomu / Bloomberg