Według ostatnich badań branży telekomunikacyjnej w okresie od lipca do września koreańska firma sprzedała 105,4 mln komórek– to o 21 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Udział Samsunga w rynku wynosi dziś 23,7 proc. w porównaniu do zeszłorocznych 20,1 proc. Tym samym, już na początku tego roku, zakończyła się trwająca 14 lat dominacja Nokii w tej branży. W trzecim kwartale 2012 r. Nokia sprzedała 82,9 mln telefonów, odnotowując 22-procentowy spadek. Obecne udział fińskiej spółki w rynku to 18,7 proc. Apple plasuje się na trzecim miejscu z wynikiem 6,1 proc. Na czwartym znalazła się kolejna firma z Korei Płd. – LG - z udziałem w wysokości 3,1 proc.

Badanie International Data Corporation (IDC) potwierdziło, że Samsung, największy azjatycki producent sprzętu elektronicznego powszedniego użytku, zawładnął również rynkiem smartfonów – jego udział wynosi 31,3 proc. i daje mu bezdyskusyjne zwycięstwo w walce z Apple’m, który może pochwalić się udziałem zaledwie 15-procentowym.

Wszystko wskazuje na to, że Samsung utrzyma się na szczycie przez dłuższy czas. Najnowszy model linii Samsung Galaxy dobrze się sprzedaje, a południowokoreański gigant postanowił rozszerzyć swoją działalność na rynki wschodzące, by umocnić swoją pozycję w branży.

>>> Polecamy: Kolejny kwartał, kolejny cios. Czy Nokia podniesie się z kolan?

Reklama
ikona lupy />
Smartfon Samsung Galaxy S III podczas premiery w Korei Południowej (4) / Bloomberg / SeongJoon Cho
ikona lupy />
Smartfon Samsung Galaxy S III podczas premiery w Korei Południowej (7) / Bloomberg / SeongJoon Cho