Tim Cook, szef koncernu Apple, stwierdził że Chiny mogą prześcignąć USA pod względem wielkości sprzedaży produktów firmy. W Państwie Środka powstaje coraz więcej punktów sprzedaży Apple, a Cook rozważa wcześniejsze wprowadzanie tam nowych produktów.

Prognoza Cooka nie zawiera jednak żadnych ram czasowych. Wielkość sprzedaży Apple w Chinach wyniosła w trzecim kwartale 2012 roku 5,7 mld USD. W tym samym okresie sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wyniosła 14,4 mld USD.

Podczas wizyty w Chinach Tim Cook spotkał się między innymi z prezesem China Mobile, sieci komórkowej mającej ok. 707 milionów abonentów i nie posiadającej umowy na sprzedaż iPhone’ów. Prezes Apple w ciągu ostatnich 12 miesięcy był w Chinach dwukrotnie – firma stara się bowiem zapobiec kurczeniu się jej udziałów w rynku smartfonów w tym kraju.

Cook powiedział w wywiadzie dla chińskiej agencji Xinua, że Apple zamierza w ciągu najbliższych kilku lat otworzyć wiele nowych punktów sprzedaży w Chinach. Jak na razie w Chinach i Hong Kongu działa 11 sklepów Apple.

Reklama

Prezes firmy stwierdził też, że chętnie wprowadzałby nowe produkty najpierw na rynku chińskim. Najnowszy model iPhone’a był tam dla przykładu wprowadzony prawie trzy miesiące później niż w Stanach.